Annons:
Etikettskötsel
Läst 948 ggr
[Bamse100]
2017-01-22 01:45

Råd och tips

Jag och min sambo har nu hamnat i en sits som desto värre gjort att vi fått minska på marsvin från 7 st till två pojkar. Jag är nu ovan med allt angånde marsvins spån till hur mycket grönssker vi kan ha hemma samt hö. Tänker fortfarande i banan att tänka stort så ge mig bra råd hur man enkelt kan tänka med två marsvins. Om stort och mycket är bäst eller mindre bäst ? Kritisera mig gärna inte har ägt 4-7 marsvin ett par år nu så ovan med annat tänkande i liten skala där av råd med att tänka hur då både jag och sambon tänker stort i allt.

Annons:
[Bamse100]
2017-01-22 01:46
#1

Jag har ägt marsvin länge så ingen nybörjare här men helt enkelt ny med två st endast då vi inte ägt så få på länge länge.

[Bamse100]
2017-01-22 01:47
#2

Det handlar inte om inkomst som gjorde att vi fick sköra ner utan andra personliga skäl.

[AnimeV4]
2017-01-24 03:14
#3

Men det är ju bara bra att ni minskar ner om ni känner att ni inte klarar att ta hand om alla. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med, dock?

[Bamse100]
2017-01-24 15:06
#4

Känns skönt att ha två små marsvin:) Om ni rekommenderar stor pack eller mindre nu med tanke på att vi äger två ?

[AnimeV4]
2017-01-24 23:06
#5

Jag har två hanar och köpte sist 3 stora höbalar😃Är inne på den sista nu, så snart blir det nya. Det är skönt att alltid ha. Köper även spånbal på Granngården. Det enda jag inte köper mycket av är grönsaker för de blir dåliga ganska fort, beroende på vad det är. Oftast kan man dock använda marsvinsmaten till sin egen mat, såsom vitkål eller morötter, så det är ganska så lugnt ändå.

Upp till toppen
Annons: