Annons:
Etikettallmänt
Läst 1008 ggr
[Bamse100]
2017-01-22 02:20

Marsvin som vansköts av min mamma

Min mamma fick då våra marsvin då hon lovade att sköta dom dyrt och heligt samt lyssna på råd jag gav henne vi har kämpat för att få hem dom och äntligen lyckats men. Hon gjorde dom feta och överviktiga samt gav dåligt hö så deras tänder blev för långa samt att Hampus tänder växt på något konstigt sätt in under dom andra som dubbla tänder så vi är förbereda på att åka till veterinären för att kanske slipa ner det värsta om inte vårt grova bästa hö räcker. Samt att deras klor var snea o var långa då hon inte klippte dom.. Vi fick äntligen hem dom igår och tro mig dom njuter av livet på nytt då dom knappt fått komma upp eller springa runt på golvet eller ens mysa. Och vi har försökt med allt så vi skall få hem dom då utan resultat tills igår så snälla anklaga inte oss :(. Det ända bra var att hon hade dom försäkrade men resten som sagt har inte funkat alls. Plus att hon klagar på sin Artros i lederna men varför då inte ge tillbaka dom så hade vi skippat tjat och vidare.

Annons:
Aleya
2017-01-22 08:46
#1

Du har klagat många gånger på din mamma och inte litat på henne innan. Så jag förstår som inte varför du ska låna ut/ha djur hos henne? Som jag ser det: bättre att dom har blivit feta än att dom är så uttorkade och utsvultna att dom dör eller måste avlivas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-23 18:42
#2

Ja det kunde gått värre än övervikt och tristess + långa klor. MEN gör inte om detta misstag nu, lär er av det och ta väl hand om marsvinen så blir det nog bra. =)

[Bamse100]
2017-01-24 15:12
#3

Vi kommer aldrig att ens fundera på att mamma skall ta hand om våra marsvin längre. Kämpar heller själv om så pengarna skall bara gå till dom

Mari
2017-01-24 22:27
#4

Tips, åk till veterinären med den som har för långa tänder redan nu, har det gått sådär långt så det börjat växa in över dem andra och dubbelt (!?) så kommer han inte kunna äta ordentligt och måste få hjälp att få ordning på tänderna. 

Även om han får i sig maten nu så kommer det inte slita ner på ett naturligt sätt utan hjälp honom gärna på traven

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Upp till toppen
Annons: