Annons:
Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1044 ggr
GuineaPigFish
2017-01-22 17:31

Vilken ras har mitt marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att lista ut vad för ras min Ruubi är. Det som skiljer henne och gör att jag inte riktigt kan gissa är att hon är ganska speciell i pälsen. Den är liksom sträv, fast som ni ser ändå ganska mjuk och slät. Vad jag sett när jag kollat runt så skulle hon kunna vara någon blandning med Lakeland/skinnybärare, kan det stämma? Hon är rödögd, om det kan ha betydelse på något sätt.

Tack på förhand

Annons:
[Wijnja]
2017-01-22 18:30
#1

Vilken ras är föräldrarna

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-26 20:26
#2

Är det inte ett vanligt blandrasmarsvin i färgen self buff rödögd?

GuineaPigFish
2017-01-28 17:34
#3

Jo, jag vet redan att hon är en blandning, men det jag undrade var då vad det kan vara för blandning, vilket jag frågade i trådstarten. Jag vet inte vilka raser föräldrarna var i. Men jag verkar inte komma så långt här i tråden, så jag för söka vidare på egen hand :)

[Wijnja]
2017-01-31 12:13
#4

En self

GuineaPigFish
2017-02-01 19:41
#5

Okey, tack. Jag har ju en tjej som är nonself blandning, men trodde inte det var samma med tanke på att pälsen inte är som hennes i texturen. Vore kul att veta vad för mer ras hon har i bakgrunden. Ska försöka forska mer i hennes bakgrund men tror inte jag kommer så långt.

[Wijnja]
2017-02-02 03:30
#6

Är hon self blandning då kan man inte gå vidare söka då är hon en Pet marsvin marsvin som inte har stamtavla räknas som Pet inte ras

Annons:
GuineaPigFish
2017-02-07 14:14
#7

Jo, jag vet att hon inte är rasren, men jag hade tyckt att det vore kul att se vad för raser (blandningar) det är som varit med mer i hennes bakgrund. Fullt medveten om att hon inte är renrasig. För att göra det mer konkret så kan jag ta ett exempel. Jag hade en sheltie blandning tidigare, men hennes mor hade mycket coronet i bakgrunden. Det förändrar absolut varken sheltie blandningens ras eller utseende, men är ändå en del av hennes bakgrund. Hoppas du förstår hur jag menar. Men oavsett så behöver inte tråden gå vidare, jag har fått de svar jag kan få här.

[Wijnja]
2017-02-07 15:47
#8

Hon va ju ovanlig häftigt

Upp till toppen
Annons: