Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1243 ggr
elsabergs
2017-01-22 17:48

Blöder i örat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag upptäckte jag att min marsvins hona hade fullt av stelnat blod runt och i ena örat och jag har föröka tvätta rent med vanligt vatten och en handduk och jag undrar om jag måste åka till veterinären direkt eller kan åka imorgon? Kan det vara öroninflammation som har kliat så mycket så hon kliade sönder det eller tror ni att mitt andra marsvin har bitit henne i örat? Det fanns kanske nått spår för det här men hittade inget. Är det någon som har varit i samma situation? (Ledsen för dålig bild hon vägrade sitta still)

Annons:
Ljungåsen
2017-01-22 18:29
#1

Om det varit mitt marsvin så skulle jag tvättat rent med koksaltlösning och försökt se om jag hittat källan till blodet. Är det ett sår på ytterörat så räcker det oftast att hålla rent så läker det av sig själv. Om blodet däremot kommer från innerörat så skulle jag ta marsvinet till veterinären. En infektion i innerörat brukar påverka både balans och hur marsvinet håller huvudet (lutat åt ena sidan) . Om hon verkar som vanligt så räcker det säkert att träffa veterinären imorgon.

elsabergs
2017-01-23 18:59
#2

#1 ok tack ska åka till veterinären snart , jag tror det är ett sår som blöder en bit in på örat

elsabergs
2017-01-23 19:18
#3

Upptäckte att hela hennes hus var nedstänkt av blod… tror hon har skakat på huvudet sådär som hon brukar göra så att öronen fladdrar

elsabergs
2017-01-23 19:19
#4
Ljungåsen
2017-01-23 21:09
#5

Stackars liten. Jag hoppas ni får ett bra besked av veterinären.

Upp till toppen
Annons: