Annons:
Etikettallmänt
Läst 904 ggr
tiildiizz
2017-02-05 10:21

Ny marsvins ägare!

Hej! Jag har äntligen lyckas övertala mina föräldrar för två marsvin. Vi ska bygga en stor bur ( 200 cm lång och 90 cm bred med två våningar) och marsvinen ska vi få av en kompis som råkade få marsvins bebisar och som inte har något hem för dem. Så här är mina frågor, några kanske kan vara "dumma" men det är saker som jag inte har hittat svaren på. • Finns det något mer speciellt som marsvin inte får äta ( mer än det vanliga som djur absolut inte ska äta ) utan något som är speciellt för marsvin? • Har ni några tips på Ikea saker man kan änvända till sina marsvin? • Vad rekommenderar ni , att två killar tillsammans eller två tjejer? De är syskon • De är abbesienner ( stavning?) och hur är dem till sättet och kan man mysa med dem även med deras nyfikna temperament? Tacksam för svar!

Annons:
Lollan1000
2017-02-05 10:47
#1

Marsvin ska inte äta avokado. Marsvin skiljer sig inte mycket i temperament/beteende mellan raser. Utan det är mer olika individer som har olika personligheter😊

Amasone
2017-02-05 12:31
#2

Kul att du ska ha marsvin! Det går lika bra med två killar som två tjejer, men med tjejer har du möjlighet att utöka din lilla marsvinsflock i framtiden om du skulle vilja. Jag har några plastlådor från ikea med låg kant på ena sidan som jag använder som toalådor och hölådor, alltså, jag har absorberande bottenströ i dem och fyller på med hö ovanpå. Har textil i resten av buren. Vet att många använder Ikeas badrumsbarnpallar av plast som marsvinshus, och även docksängen från ikea är populär har jag sett på youtube. Den funkar som hus (tak) och marsvinen kan hoppa upp i den. Finns säkert mycket annat man kan använda från ikea om man har lite fantasi, jag tar också gärna emot tips :-)

Upp till toppen
Annons: