Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 604 ggr
dannne01
2017-02-20 14:53

Ny kompis i buren!

Hej nu är det såhär att jag har skaffat ett nytt marsvin efter att det ena marsvinet hade blivit ensamt.  Mitt gamla marsvin är då 4 år drygt och den nya är 9 månader. Sen jag skaffa det nya marsvinet så har den som är 4 år börjat äta mindre och han är inte lika matglad som han var förut.  Han börjar som även gnida tänderna så att det låter när han går till nåt ställe när det nya marsvinet har legat. Det nya marsvinet äter också väldigt lite vilket jag har läst att dom kan göra det typ första dagen men nu är det tredje dagen jag har han. Så nån som har någon aning vad det här kan bero på och vad jag kan göra? (sidenote dom är som ändå ganska snälla med varandra förutom att dom brukat lite då och då tjuta mot varann, vilket är förståeligt. Fast dom är väldigt avvaktande.)

Annons:
Tjeja
2017-02-20 16:40
#1

Är det hanar båda två? Det nya marsvinet på 9 månader är redan könsmogen för länge sedan och är det hanar kan det vara riktigt svårt att få de två att trivas ihop tyvärr.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ljungåsen
2017-02-20 17:09
#2

Det går att sätta ihop vuxna hanar, men det brukar krävas lite mer. Här finns goda råd. https://www.eragons.se/sammanfora-marsvin/

Upp till toppen
Annons: