Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 556 ggr
dannne01
2017-03-26 13:51

Hanpar som bråkat.

Hej nu är det såhär att jag har två marsvins hannar teddy, en är 4 år och den andra är några månader. Så jag märkte nyligen att det yngre marsvinet mest troligt bitit den som är 4 år så att det blev ett ytligt sår. Dom har varit ihop nu i ungefär 2 månader och det har gått rätt så bra mellan dom och dom har inte varit så aggressiva mot varandra förutom att det har varit lite små tjafs om vem som ska få ligga vart. Så nu till frågan, måste jag göra några åtgärder åt det här eller kan dom fortfarande gå tillsammans?

Annons:
dannne01
2017-03-26 13:54
#1

Glömde att skriva att jag har även märkt att när jag tar upp marsvinen så brukar dom tjuta lite åt varandra, men det är ändå som att det lilla marsvinet känner sig trygg hos det äldre

dannne01
2017-03-26 13:54
#2

Glömde att skriva att jag har även märkt att när jag tar upp marsvinen så brukar dom tjuta lite åt varandra, men det är ändå som att det lilla marsvinet känner sig trygg hos det äldre

Ljungåsen
2017-03-26 16:36
#3

Jag tycker att du ska låta dem vara tillsammans så länge som de inte slåss. En del pojkar blir mer bråkiga av lukt, så det kan vara en bra idé att ge dem ett bad och göra rent Talgkörteln ordentligt.

dannne01
2017-03-26 18:00
#4

#3 okej tack så mycket, ska göra det asap :)

Upp till toppen
Annons: