Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 937 ggr
Mosen04
2017-04-01 14:59

Marsvin hona kissa på mig?

Hej! Idag när jag hade min marsvinhona uppe så kissade hon på mig. Jag har haft henne i ett år nu , och hon är ett år och två månader gammal, och hon har inte kissat på mig på över 6 månader, så varför kissade hon på mig nu, från ingenstans? Hon har varit jätte duktig med att vara rumsren, som sagt har det inte hänt på över ett halvår, så när hon kissade på mig idag var jag förvånad. Kan det finnas en anledning till detta? Vet inte om det betyder något, men hon nös innan hon kissade. Tacksam för snabba svar!

Annons:
Ljungåsen
2017-04-01 15:03
#1

Jag skulle tro att hon helt enkelt inte kunde hålla sig. Många marsvin tycker inte om att kissa i knät, och eftersom hon inte gör det i vanliga fall så kan du nog se det som en liten olycka. Visst kan det finnas ett samband med nysningen, eller så blev hon bara kissenödig.

Mosen04
2017-04-01 15:23
#2

#1 förhoppningsvis har du rätt. Tänkte att det mycket väl kunde vara det, men kunde inte vara 100% säker eftersom det är ett ovanligt beteende från henne, så det kunde också vara något fel på henne. Men tror nog som du, att hon bara var kissnödig och inte kunde hålla sig längre.

2Sirius
2017-04-04 19:51
#3

Vanligt när djur (och i vissa fall människor) blir rädda elr stressade är just att de tappa kontrollen över blåsan, helst om den då inte är nytömd :) Kan du dra dig till minnes något hon kunnat bli rädd för?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: