Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 1576 ggr
queenlinnea
2017-04-09 13:03

Få bort lukt ur fleece

Hej! Jag undrar bara om det finns andra här inne som använder fleece i sin bur och har något knep på hur man får bort den starka kisslukten ur filten? Min far var inte så speciellt glad då det luktade marsvinskiss i tvättmaskinen när jag hade tvättat fleecen. Förstår honom och håller med om att det inte är så fräscht. Hoppas att någon har ett liter knep för det där! Vänligen, Linnéa

Annons:
Lillyrod
2017-04-09 13:08
#1

Jag tvättar filtarna i maskinen och det blir ingen lukt av det. Använder vanliga tvättmedlet/sköljmedlet.

Åsa S
2017-04-09 13:10
#2

Några matskedar ättika istället för mjukmedel brukar ta bort i stort sett all oönskad doft.

Mitchika
2017-04-09 13:13
#3

Jag använder ättika och det fungerar super för att lämna maskinen samt marsvinens filtar och handdukar luktfria. 🙂

Då jag inte använder sköljmedel så har jag i ättika i sköljmedelsfacket. Luktar det väldigt mycket från fleecefiltarna kan jag ha i lite på själva filtarna också när dom ligger i maskinen innan jag stänger och startar den. 

För att rengöra maskinen om den börjar lukta (oavsett om det är marsvinens tvätt som orsakat det eller något annat jag tvättat) kör jag den tom med enbart ättika i tvättmedelsfacket.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

queenlinnea
2017-04-09 13:30
#4

#1 Har också använt vanligt sköljmedel men det blir ändå kissdoft kvar :/ #2 #3 Ah! Ättika! Toppen, ska testa direkt. Tack så jättemycket :)

redets
2017-04-09 13:45
#5

Jag tvättar mina fleecefiltar i 60 grader - vet att de inte får tvättas varmare än 40 men har gjort så här länge och inga problem med dem.

queenlinnea
2017-04-16 18:59
#6

Har nu tvättat med ättika och det luktar ingenting alls, såå skönt! Tack för alla tips!

Annons:
Upp till toppen
Annons: