Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1024 ggr
Bubbis16
4/17/17, 7:37 AM

Marsvin

Jag har ingen bil så jag åker buss, har en transportbur där båda mina marsvin får plats , har lagt i extra handdukar i botten och på kanterna och har två extra ovanpå marsvinen när dem är i buren, buren har hål så det kommer in luft men kan man göra så om man ska iväg med buss som tar mindre än 30 minuter

Annons:
Ljungåsen
4/17/17, 9:11 AM
#1

Det viktiga är att marsvinen inte utsätts för kyla och drag, samtidigt som de får luft. Egentligen så är det inte bussresan som är det största problemet, utan transporten till och från bussen. Speciellt nu när det fortfarande är rätt kallt ute.

Äppelsnäckan
4/19/17, 12:50 PM
#2

Säger som #1, bussresan lär gå fint, men det är rätt kallt ute ibland fortfarande. Men det ska funka om det inte är en lång sträcka att gå.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

GuineaGirl
4/19/17, 8:38 PM
#3

Ett möjligt alternativ är att placera transportburen i en större väska, som är öppen upptill så att luft kommer in.  Då kan man t ex bädda med bomullshanddukar runt omkring själva transportburen (och delvis över, men här gäller det att ha koll på lufttillförseln). Inuti transportburen har man lämpligtvis hö, så att marsvinet kan äta.

På så vis kan man även uträtta kortare ärenden när man har med sig marsvinet, t ex hämta ut marsvinets medicin på apoteket i samband med veterinärbesök, utan att någon uppmärksammar att man har ett djur med sig.

Upp till toppen
Annons: