Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 507 ggr
Tindrzip1244
4/17/17, 11:56 AM

Marsvin utan aptit och som andas ansträngt

Hej Jag har ett marsvin på 1år….när jag gick upp en morgon så så jag att mitt marsvin bara satt i ett hörn jag tog upp henne och hon ville inte äta jag började ge henne mat på spruta då äter hon, men när hon andas så låter det både när hon andas in och ut nån som vet vad det kan bero på .. jag har spelat in en video för gör ni!! [Rubriken är redigerad av administratör, för att slkfunktionen ska fungera bättre och för att det ska vara lättare att förstå vad tråden handlar om. Tråden är även flyttad till rätt kategori.]

Annons:
Tindrzip1244
4/17/17, 11:57 AM
#1
[Wijnja]
4/17/17, 1:09 PM
#2

Lunginflammation

queenlinnea
4/17/17, 1:32 PM
#3

Så lät min Alwin och det var förkylning som snabbt blev lunginflammation. De måste till veterinären fort i så fall.

Ljungåsen
4/17/17, 1:56 PM
#4

Ja, det låter som en luftvägsinfektion. Marsvinet behöver komma till veterinären snabbt för att få antibiotika. Det kommer inte gå över av sig själv.

GuineaGirl
4/17/17, 2:09 PM
#5

När ni ringer veterinären för att få en akuttid. Var då tydliga med att marsvinet, förutom luftvägsinfektionen/lunginflammationen,  även slutat att äta och måste stödmatas. Så att veterinären direkt förstår allvaret i situationen.

Om det inte redan är Critical Care som ni stödmatar med, så rekommenderar jag även att ni köper med er Critical Care från veterinären när ni är där. Det innehåller alla de näringsämnen och fibrer som marsvinet behöver vid stödmatning.

Upp till toppen
Annons: