Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1285 ggr
annikapc
2017-04-17 11:59

Lilla marsvinet My söker nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

My är en knappt 8 månader gammal gullig tös som är lite skygg men nyfiken. Till en början gömmer hon sig i sitt lilla hus och kikar när man är nära buren, men sedan kan hon våga komma fram och äta från handen och bli lite lätt klappad på huvudet om man inte är för ryckig. Hon är även väldigt pratglad, speciellt när hon hör prasslet av en påse, eller kylskåpsdörren öppnas - för det betyder oftast att hon kommer att få något gott att smaska på!

Hennes trogna låne-mamma Bus har tyvärr lämnat oss, och fast jag trivdes mycket bra med dem båda så har jag börjat få allergibesvär och tycker då att det är bättre att My flyttar till ett nytt hem (med åtminstone ett annat marsvin) än att jag skaffar nytt sällskap åt henne.

Finns det någon här som är sugen på att öka ditt busiga gäng med denna unga tös, eller kanske också söker sällskap till sitt ensamma marsvin? :)

Annons:
annikapc
2017-04-17 12:01
#1

Vi bor förresten i Karlskrona och äger inte en bil, så det skulle uppskattas om hon kunde hämtas här. Annars får vi försöka lösa det på något sätt :)

Lillyrod
2017-04-17 12:37
#2

Vart är hon köpt?

annikapc
2017-04-17 13:32
#3

Jag köpte henne av en granne som sa att hon köptes på Djurkompaniet i Vedeby :)

elsabergs
2017-04-20 17:54
#4

Lilla söta My <3

annikapc
2017-04-20 18:22
#5

#4 Ja, hon är jättesöt <3 

Hon har dock blivit extra försiktig nu när hon är själv… Hon är alltid under tak i ett hörn. Hon kommer knappt fram om man håller i något gott heller, man får sträcka handen så man är nästan under taket också. Annars får man lämna maten utanför och efter ett tag springer hon fram snabbt som attan och hämtar det och springer tillbaka med det in till hörnet innan hon börjat tugga. Det finns ju inget annat marsvin som kan hjälpa att ha koll på faror så hon är stressad av att hela tiden ha koll på allt själv. Tycker så synd om henne :( Hoppas att någon kan ta henne snart…

elsabergs
2017-04-20 18:50
#6

Skulle så gärna vilja ha henne men vi har tyvärr inte plats just nu :(

Annons:
VildaVega
2017-04-21 12:41
#7

Har skickat ett meddelande via pm, är lite intresserad :)

annikapc
2017-04-30 13:08
#8

Nu har My hittat ett nytt hem! (här i närheten så man kan gå dit och hälsa på :D)

Vildblommans
2017-07-05 09:19
#9

går det bra för lilla My?

Upp till toppen
Annons: