Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 703 ggr
Juliahamm
7/15/17, 11:26 PM

Mina marsin bråkar

Hej jag har 3 marsvin en hane och två honor. Vi fick nyss ett nytt marsvin hon heter Snöflinga och våran andra hona Esmeralda som jag har haft ett tag jagar Snöflinga så hon får inte äta eller vara nära våran hane och jag vet inte jag jag ska göra har aldrig sett Esmeralda så "aggressiv" förut.. vill Järna ha svar så fort som möjligt.. Tack i förhand:)

Annons:
Ljungåsen
7/16/17, 7:28 AM
#1

Hur bråkar de? Så länge som de inte slåss som en boll så finns det hopp. Hur länge har de bott tillsammans allihop? Stoppade du in nya marsvinet i gamla marsvinens bur direkt? Marsvin som inte känner varandra är inte alltid så trevliga mot varandra. Så länge som de inte slåss så finns det hopp att de så småningom kommer komma överrens. I länken nedan finns många råd om hur man ska göra när man introducerar marsvin för varandra. https://www.eragons.se/sammanfora-marsvin/ Om det är riktigt illa så kan man behöva backa och göra om introduktionen från början, på en stor neutral yta. Det viktigaste är att även nya marsvinet får tillgång till mat. Servera allt på flera ställen så blir det lättare för henne. Det kan också hjälpa att plocka ur Esmeralda ur buren en stund då och då.

[Wijnja]
7/16/17, 12:52 PM
#2

Prova ha dem på golvet se hur dem beter sig där

Upp till toppen
Annons: