Annons:
Etikettallmänt
Läst 699 ggr
Mitchika
2017-09-04 14:40

Grattis på 6-årsdagen, Tali'Zorah!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har inte varit så aktiv här då jag varit extremt slut och trött på sista tiden. Jag planerar att uppdatera Molly-tråden så småningom, men jag var bara tvungen att skapa en tråd för en viss liten fröken som fyller år idag. 😍

Min lilla Tali'Zorah blir nämligen 6 år idag! ❤️🥳🌺

Hon är ett av få marsvin jag har haft ända sen hon var bebis (dom flesta har varit äldre omplaceringar) och hon är även det äldsta marsvin jag haft sen den var liten. Randy blev nästan 7 år, men jag tog emot honom som gammal skruttgubbe vid… 5½ års ålder, tror jag det var? Jag minns inte just nu. Det äldsta marsvin som min familj haft från bebis och uppåt var en av våra hanar, Willie, som blev lite över 5½ år. 

Jag nämner det mest för att det känns så  väldigt speciellt för mig. I oktober så har Tali, Lilla Fröken Ögonplopp, funnits i mitt liv i 6 långa år. Jag trodde aldrig att jag skulle få ha henne så länge. Jag räknade med 4-5 år max med tanke på hennes okända bakgrund, men nu är vi här nästan 6 år senare. Kär

Det blev lite romansallad här på eftermiddagen för att fira, men jag tänkte försöka ta mig till affären och fixa en liten gurktårta åt henne till kvällen. Det tycker jag absolut att hon förtjänar och självklart kommer Doodle och Molly få smaka. 😃

Jättegrattis, lilltjejen! Min stora lilla fegis och fintjutare. Vi får se om vi står här igen om ett år, men vad som än händer kommer jag alltid vara så obeskrivligt glad och tacksam för den tid vi har fått tillsammans. ❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Vildblommans
2017-09-04 15:42
#1

Grattis från marsvinsligan i Haninge:

Åke  - 3½ år

Esther & Doris - ca 9 månader

Lilleman - 4 månader ca

Ljungåsen
2017-09-04 15:48
#2

Grattis Tali! Sex år är en aktningsvärd ålder, och hon ser pigg och fräsch ut.

[Wijnja]
2017-09-04 15:52
#3

Grattis tali

[Wijnja]
2017-09-04 15:54
#4

Så söt

[Wijnja]
2017-09-04 16:50
#5

Hur mår dina andra marsvin

Mitchika
2017-09-04 17:01
#6

#1 Tali och jag tackar varmt! 😃🤗

Det låter som ett härligt gäng. 😍

#2 Tali och jag tackar så mycket! SkrattarKramas

Ja, det känns verkligen som en imponerande ålder! Åtminstone i vår familj, mamma och jag är alldeles till oss över det. Jag skulle absolut inte tro att hon var 6 år gammal om jag inte visste det. Hon ser ut och beter sig likadant nu som när hon var 2-3 år gammal och det är både underbart och lite sorgligt att se. 😍

Som liten hade jag nämligen en liten, liten marsvinstjej som föddes med ett par inre missbildningar som gjorde att hon inte växte i storlek som hon skulle och hon blev inte gammal heller. Tali påminner mig så mycket om henne att det gör ont ibland även om deras personligheter är helt olika, som natt och dag. 🙂

#3, #4 & #5 Tali och jag tackar! SkrattarKramas

Hela gänget mår bra, men det har varit en kämpig sommar. Jag uppdaterar om det i Molly-tråden så fort jag orkar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mirinda
2017-09-07 12:31
#7

🌺🎂👍Grattis i efterskott från Gozo 6 år och Dumle, som också fyller 6 om två veckor!  

Gubbarna är still going strong, även om Gozo trappat ner på tempot och Dumle (kastraten) sover så djupt ibland, att han missar att man lägger in något gott i buren. Gissa om här ska bli dubbelkalas snart!🥳

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mitchika
2017-09-07 14:15
#8

#7 Tali och jag tackar och gratulerar dom två stiliga herrarna i förskott! 😃🤗🥳

Wow, så härligt med två äldre marsvin till som dessutom är födda i september som Tali. Vilket roligt sammanträffande. 😍

Jag har inte märkt något av Talis ålder, om jag ska vara ärlig. Hon ser både ut och beter sig som hon alltid har gjort. Samma omkringspringande, skuttande, tjutande, otrevliga (mot dom andra marsvinen), fega gnällspik. 😃

Med andra ord, än så länge är det samma ös på damen som det alltid varit, men jag vet att sånt kan ändras över en natt. Jag fortsätter att njuta av varje dag med henne och dom andra tjejerna nu och försöker att inte ta någonting för givet. 😍

Det förstår jag, vad underbart! Skäm bort dom till tusen, det förtjänar dom. Är dom bröder, förresten? Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-09-07 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

Lite fler bilder på födelsedagstjejen som jag helt enkelt inte orkade lägga upp när jag tog dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-09-07 14:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#10

På sin födelsedag får man självklart ligga i sängen hopkurad under täcket och mysa en stund. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-09-07 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#11

Hennes födelsedagstårta blev en dag försenad, mest för att matte var trött och inte riktigt orkade med. Men det blev en gurka, persilja och critical care-tårta till sist! Critical Care lades till för att jag behövde använda upp det sista lilla som var kvar i påsen från i somras, plus att det blev en bra smet mellan gurkskivorna. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2017-09-07 14:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag kan säga att den uppskattades. 😃

Persiljan rök först, det är det enda mina tjejer gillar mer än gurka.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: