Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 800 ggr
devilsdaughter
2017-09-08 16:31

Någon som använder halm?

Nu är det ju ett dåligt höår så jag funderade på om man skulle börja använda sig av halm till grisarna att böka i? ( Har massor halm nämligen). Höet blir ju lätt nertrampat/nerkissat när man ger stora givor till dem att gömma sig i och "leka" med och mycket slängs, så tänkte att halm kunde stå för en del av den delen och sen då hö att äta såklart, tänkte att hösvinnet borde bli mindre.. Någon som testat detta?

Annons:
[AnimeV4]
2017-09-09 22:17
#1

Jag hade en hane som fick pododermatit (infektion i trampdynorna) och då fick han gå på ett tjockt lager halm (ca 20 cm) och så hade jag ett lager torv i botten för att det skulle suga upp kisset som halmen inte tog.

Jag blev glatt överraskad av halmens uppsugningsförmåga. Kör på, säger jag! Jag rekommenderar något i botten så att inte burbotten blir förstörd iallafall🙂

Äppelsnäckan
2017-09-10 22:16
#2

Självklart går det super att använda halm. De tycker det är mysigt och precis som du säger slipper massa hö bli nedtrampat.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

devilsdaughter
2017-09-11 21:05
#3

Tack för svaren! A, tänkte spån i botten. Ni som använt halm, har det luktat mer av det? Tänkte om halmen suger åt sig av kisset, att halmen luktar mer än vad kisset gör i spånet.

[AnimeV4]
2017-09-11 22:45
#4

Jag tyckte att halmen luktade sött och gott oavsett om den var kissig eller ej. Det stank liksom inte. Jag städade dock kanske 2-3 gånger per dag åt min hane.

Upp till toppen
Annons: