Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 1011 ggr
musse_lusse
10/23/17, 3:59 PM

2 vånings bur!!

Hej!

Jag söker efter en ny bur till mina tre marsvin. Det ska vara en bur med 2 våningar i plast. Själv har jag hittat några men vill ha lite mer förslag.

Tacksam för svar // En tjej med 3 marsvin med behov av dubbelbur.

/// Musse_lusse 

Instagram: MusseAndLusse

Annons:
zooeyrush
10/23/17, 8:47 PM
#1

Jag har mina tre honor i en våningsbur från zooplus:

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/marsvinsburar/burar_flera_vaningar/338866

Fungerar bra men upplever att det är något litet. Jag har buren öppet 24/7 förutom när jag inte är hemma. Tycker att kan man satsa på större yte hellre än våningar så borde man göra det :)

EDIT: Hoppsan såg nu att du var ute efter plast, sorry! Hoppas du hittar en bra bur!

Ljungåsen
10/24/17, 12:26 PM
#2

Varför vill du ha en våningsbur? Marsvin brukar uppskatta mycket mer att ha en större yta i ett plan.

[stotsie]
10/24/17, 9:16 PM
#3

Vissa marsvin springer upp och ner men de flesta tenderar att hålla sig till enbart en våning och använda trappan enbart som tak… eller riskera att falla ner om de är på ovanvåningen. så kan hända att en våningsbur förlorar sitt syfte för marsvin. Är mer för kaniner som det fungerar för

Deeva
10/24/17, 10:55 PM
#4

Det kan ju vara så att man har maxat ytan i rummet. Och att ovanvåningen mest blir en bonus då. Så har vi det. Vi kan inte ha det större på golvet, men dom har en ramp om en lite ovanvåning som alla tre älskar att vara på. Så en andra våning behöver inte vara något dåligt. Just saying.

haushinka
10/25/17, 9:57 AM
#5

Mina marsvin älskar också sin övervåning, och är lika mycket där som på det större bottenplanet :)

Jag har en bokhyllebur, och på övervåningen är sidorna gjorda av transparent plast. Så dom springer alltid upp dit för att tigga och titta på utsikten!

Upp till toppen
Annons: