Annons:
Etikettallmänt
Läst 1394 ggr
[Wijnja]
11/9/17, 1:38 PM

Behöver lite hjälp

Jag är pass dålig jag vet inte om jag har kolit eller tjocktarmcancer om jag har nu tjocktarmcancerhir ska jag göra med marsvinen jag vet inte än hur det kommer gå för mig jag har inte fått nån besked än

Annons:
Honestyisdead
11/9/17, 1:42 PM
#1

Det kan vara så mycket annat än cancer så sluta anta det. Det är definitivt inte det första som misstänks.

Och idag överlever många cancer. Så inte ens ett sådant besked betyder att man kommer dö av det.

Tycker du ska lugna dig med alla inlägg om cancer.

[AnimeV4]
11/9/17, 1:48 PM
#2

Hade de inte tagit prover som du skulle få svar på?

[Wijnja]
11/9/17, 2:29 PM
#3

Det finns inga prover mot cancer måste göra en koloskopi har dåliga värden

Honestyisdead
11/9/17, 2:35 PM
#4

#3 Det är det ju du som ljög. För orden kom från dig, att dom hade tagit cancerprov.

[Wijnja]
11/9/17, 2:51 PM
#5

Ett prov ja men det fick inget svar än nu måste jag ta flera prover se mina värden cancer prov tar man i tarmen man kan se om man har blodbrist det är ett tecken på cancer

[AnimeV4]
11/9/17, 5:19 PM
#6

Jaha okej. Hoppas att det går bra då! Jag håller tummarna för dig🙂

Annons:
[Wijnja]
11/17/17, 11:55 AM
#7

Tack snäll har inte eller mår inte bra blir bara sämre en månad kvar har mycket värk mina värden är inte bra heller mycket trött

[Wijnja]
11/17/17, 11:56 AM
#8

Nu är man i oändligt sorg du väntar man på domen

haushinka
11/17/17, 12:55 PM
#9

Beklagar att du går igenom något sånt här jobbigt, men hör det den här tråden verkligen hemma på marsvinsforumet?

[Wijnja]
11/17/17, 1:32 PM
#10

Vet inte hur jag ska göra med marsvinen men jag kommer få hjälp

Honestyisdead
11/17/17, 1:55 PM
#11

Du väntar inte på en dom. Du väntar på en  undersökning som förhoppningsvis gör att en diagnos kan ställas så du kan få bukt med dina magproblem.

Måla inte fan på väggen.

[stotsie]
11/17/17, 1:56 PM
#12

Menar du att du behöver hitta nya hem till dem?

[Wijnja]
11/17/17, 3:32 PM
#13

Jaa om jag får dåliga besked måste jag omplacera dem eller ha på foder

Annons:
[AnimeV4]
11/17/17, 4:27 PM
#14

Först och främst: Ta det lugnt.

Steg två: Har du någon kontakt på ex. vårdcentralen? Ex. en kurator bara att prata av dig med? Annars finns det flera nummer man kan ringa.

**https://www.1177.se/Varmland/Tema/Psykisk-halsa/Soka-vard-och-hjalp/Soka-vard/Jourtelefoner-och-radgivning/
**

Tycker som Hera att du inte ska dra förhastade slutsatser, fast det är bra att vara beredd så att man är med på vad för behandlingar m.m som kan ske sedan, oavsett vad det är.

Och om du tänker såhär: Om det nu skulle vara värsta tänkbara prognosen hjälper det inte att ge upp! Om man fortsätter kämpa på oavsett hur jävligt det är ökar chansen till tillfrisknande!

Jag förstår att det nog är lätt för mig att säga då jag inte är i samma situation som dig.

[stotsie]
11/17/17, 7:03 PM
#15

Även om man har bekräftad cancer så kan det ta många år innan den "fångar" en. Min mormor levde med cancer i 20 år innan hon gick bort i ålder 78. Andas och ta det lugnt. Skulle det värsta tänkbara inträffa så finns här säkert många som mer än gärna ställer upp. Men vänta med det beslutet till efter du fått ett 100% säkert besked. Och även om du får diagnosen, glöm inte bort att fortsätta leva till fullo så mycket du kan! Alla kommer vi dö en vacker dag och det vet vi alla. Men det hindrar inte oss från att leva livet så länge vi kan <3

Honestyisdead
11/17/17, 7:13 PM
#16

Bara dumt att ens prata om cancer. Vanligtvis beror ts problem på annat och man har inte ens börjat undersöka ts ännu. 

Det kan vara magsår, glutenallergi, inflammtion mm.

[Wijnja]
11/18/17, 6:43 PM
#17

Vad gör jag med marsvinen om det inte ser ljust ut

Honestyisdead
11/18/17, 6:52 PM
#18

#17 

Vad gör du med marsvinen nu? Du är ju näst intill död om man läser dina inlägg.

Lever dina marsvin och mår bra?  Borde du ha djur nu?

Om du älskar dina djur gör du inget annat än tar hand om dom. Man tänder f#n lampan om det är mörkt.

[AnimeV4]
11/18/17, 11:44 PM
#19

#17 Om det skulle gå helt åt fanders och du skulle ex. bli inlagd för vård så skulle du kanske överväga att omplacera? Till privatperson eller omplaceringshem🙂

Klarar du att ta hand om dem i nuläget? Då behöver du ju inte lägga upp en annons eller göra något speciellt.

Tänk på att marsvinen kanske känner av din stress och ångest(?) över väntan på resultatet och att det kanske dämpar din förmåga att ta hand om dem.

Jag vet att det är skitsvårt. Jag trodde att jag hade HIV en gång och trodde mer eller mindre att jag var döende, men dels så var jag ren och dels så är ju Sverige långt framme i utvecklingen på HIV och en massa andra svåra sjukdomar. Även cancer.

Kram på dig om du vill ha🌺

[Wijnja]
11/22/17, 10:02 AM
#20

Ja då jag kämpar på med marsvinen fast jag har svår smärta jag kommer få hjälp har fått hjälp

Annons:
[Wijnja]
11/22/17, 10:05 AM
#21

Ingen kan ens svara på om det är cancer har frågat mina trompycyter är för höga mina röda blodkroppar är för höga jag hoppas på ulcerös kolit då blir det medicin om det är så illa då blir det stomipåse

[AnimeV4]
11/22/17, 5:57 PM
#22

Hoppas på att bra hjälp väntar! Har du kollat med olika läkare eller är det bara omöjligt att säga bu eller bä om cancer? I vilket fall som helst får du förhoppningsvis hjälp nog att få en fungerande vardag🙂

Honestyisdead
11/22/17, 7:02 PM
#23

Klart dom inte kan säga vad det är när du inte ens här undersökts ännu…

[Wijnja]
11/22/17, 9:06 PM
#24

Hoppas på en inflammation det är nog så illa så fall

[Wijnja]
11/23/17, 7:31 PM
#25

Nu är man inte lika orolig mest orolig över hur det blir med djuren

[AnimeV4]
11/23/17, 9:53 PM
#26

Fast om det inte är så allvarligt så är det ju inga problem med djuren. Men är du stressad över att ha marsvin att ta hand om rekommenderar jag omplacering.

Denna gruppen gillar jag! https://www.facebook.com/groups/247953435301563/?ref=bookmarks

Jag ska själv omplacera alla mina 3 svin nu främst pga stress så det är inget konstigt. Det viktigaste är ju att marsvinen tas omhand🙂

[Wijnja]
11/23/17, 10:08 PM
#27

Precis

Annons:
Honestyisdead
11/24/17, 12:53 AM
#28

#25 Du har ju all tid i världen att omplacera nu.

[Wijnja]
11/24/17, 11:12 PM
#29

Har fått hjälp av lite väntar ska vänta på beskedet först

[AnimeV4]
11/25/17, 1:18 AM
#30

Det låter som en bra plan. Sedan så ser jag ingen anledning att omplacera om du kan ta hand om dina marsvin. Och vill det, förstås. Jag omplacerar som sagt mina nu pga stress m.m🙂

[Wijnja]
11/26/17, 12:45 PM
#31

Inte kul när det är stressigt har beslutat jag hoppar över ställa ut ett bra tag för det är för stressigt plus det tar för mycket energi lägger hellre min tid på djuren

Ljungåsen
11/26/17, 3:59 PM
#32

Det låter som en bra plan. Marsvinen mår precis lika bra av att få vara hemma i lugn och ro.

[Wijnja]
11/27/17, 8:04 PM
#33

Just har jag sorg fick ta bort förra ägan hade skadat hans öron inuti i öronen med tops det va så pass illa han va döv plus lever sjukdom jag lät honom få somna in

[AnimeV4]
11/28/17, 12:31 AM
#34

Nej fy, stackarn. Så skönt att han slipper lida nu iallafall❤️

Annons:
[Wijnja]
11/28/17, 4:35 AM
#35

Absolut min finaste marsvins kille som jag älskade så mycket jag förstår inte hur man kan använda en tops till göra rent öronen själv använder jag en våtservetter undra hutr länge han har haft skadan

Maria
12/6/17, 4:27 PM
#36

Nu skriver du en ny tråd om att du vill ha namnförslag på ett nytt marsvin???

Hur ska du ha det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: