Annons:
Etiketteravelungar
Läst 1094 ggr
linnea567
2017-11-17 18:40

Första marsvinskullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då föddes idag den allra första marsvins kullen innanför mina väggar. Två små lockiga hjärtan.

Mamman är en Teddy. Pappan är okänd. Någon som kan ge idéer på vad pappan kan vara? Ungarna verkar nämligen lite väl lockiga för att vara enbart Teddy. Mamman hittades med två andra honor övergivna i en låda i mitt område, för 4 veckor sedan. Så vet varken var hon kommer ifrån eller hur renrasig hon är. Men teddy vet jag iaf.

Förlossningen gick felfritt i alla fall :)

Annons:
[stotsie]
2017-11-17 18:49
#1

Svårt o säga när så små tycker jag. Inte så tydligt på bilden heller. Men förslagsvis Lunkarya. De brukar vara väldigt lockiga. Men lättare kanske att se om någon vecka. Grattis!

Tjeja
2017-11-17 19:02
#2

Tänker också spontant på Lunkarya när jag ser ungarna. Men har inte så bra koll på raserna nu för tiden heller. Det har ju hänt så himla mycket i marsvinsaveln sedan jag höll på.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

linnea567
2017-11-17 19:05
#3

Hehe ja jag fick ingen superbra bild. De föddes idag så vill inte komma för nära med en enorm kamera och störa dem. Ska se om jag kan få till en bättre imorgon när man har dagsljuset till hjälp

Har googlat Lunkarya och tycker också att det är väldigt likt!

Tjeja
2017-11-17 19:12
#4

#3

Å andra sidan så föder både Rex och Teddy alltid lockiga ungar! De tappar sin lockiga päls med tiden och får då sina typiska raspälsar.  Så rent sakligt är ju sannolikheten att de är Teddy/Rex som sin mor störst.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: