Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1342 ggr
Lovegs
11/22/17, 8:25 PM

Konstiga vanor

Till alla medlemmar har något/några av era marsvin någon rolig eller konstig vana. Tex så gillar inte mina små marsvin paprika skriv gärna om ni vet något😃

Annons:
[KatarinePierce]
11/22/17, 8:52 PM
#1

Förut så ville mina marsvin kissa på pelletsen

Lovegs
11/24/17, 9:07 AM
#2

Ha ha kul😂

Mirinda
11/26/17, 2:16 AM
#3

Vi har ett marsvin som jämt tar vägen över matskålen och lämnar bajspluppar där.

Det andra marsvinet tror att den lilla trätunneln i buren är en husvagn. Han baxar med sig den på ryggen och slänger med huvudet för att vrida på den. När han fått tunneln dit han vill ha den lägger han sig ner inne i den. Sen när han vill byta ställe börjar han baxa på tunneln igen, till burkompisens stora förtret. 

Husvagnsmarsvinets burkompis vill helst att tunneln, som har platt tak, står på ett bestämt ställe. Han vill hoppa upp och stå på den så han kan speja efter sina matleverantörer. Marsvinens tvåbeningar är en väldresserad familj. Vi har lärt oss att hämta gurka på beställning.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

NesoOberon
11/26/17, 12:33 PM
#4

Ja dels att alla fyra bajsar på tallriken hehe, men sen har vi ett ganska glupskt marsvin som ibland hostar till när han äter (verkar inte vara någon fara, verkar bara son att han stressar med maten)

Ljungåsen
11/26/17, 4:46 PM
#5

Jag har sju marsvin, och börjar man fundera så har de konstiga vanor allihop. En tigger genom att envist stirra på en så fort man är i samma rum. Man kan se hur han fixerar en med blicken, och han slutar inte förrän han får godis. En springer runt och småpratar med sig själv på ett lätt gnälligt vis. Det låter som han är upprörd över någonting. En blir jätteglad och popcornskuttar som en tok när jag punktstädar i lådan. En avskyr barn, och springer och gömmer sig när barnbarnen är här och hälsar på. Det räcker med att han hör dem för att han ska försvinna. En sover öppet, mitt i buren. Hon reagerar inte alls på rörelser. Burkompisarna kan bli rädda för något och springa och gömma sig, men hon bryr sig inte. En till springer runt och småpratar för sig själv, men han låter glad i stället. En har som favorithobby att sparka på burkompisen. Varje gång han försöker uppvakta henne får han en spark.

Lovegs
11/27/17, 7:44 AM
#6

kul 4 kul 5 och kul 3 Det var så kul att höra om allas vanor😂😂

Annons:
Lovegs
11/27/17, 7:44 AM
#7

så kul alltså

[Wijnja]
11/30/17, 12:24 PM
#8

Dumma ligger i matskålen

redets
11/30/17, 3:42 PM
#9

Jag måste berätta om en skinnyhane som jag hade för många år sedan.

När det blev hans tur att springa lös på golvet så sprang han alltid fram till en bur och tittade in och tjattrade en massa, se'n till nästa och tjattrade med dem och så fortsatte han tills han tittat in hos alla.

Vi brukade säga att han sprang runt och sa till alla andra: Titta jag får vara ute det får inte ni - ha ha  ha

Lovegs
12/1/17, 1:18 PM
#10

Kul inte visste jag att så många marsvin hade underliga vanor

Lovegs
12/1/17, 1:20 PM
#11

😃😃😃😂😂

Upp till toppen
Annons: