Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 677 ggr
queenlinnea
2017-12-21 15:25

Konstig knöl?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Tog upp min ena hane nyss och såg en knöl precis vid könet. Är det ena kulan som kan ha flyttat på sig, någon som har erfarenhet av liknande? Han beter sig som vanligt. Bifogar bild. Vänligen, Linnéa

Annons:
Ljungåsen
2017-12-21 15:31
#1

Impaktion? Då har det samlats bajs, som du måste ta bort. Inte helt ovanligt hos äldre hanar. Länk till beskrivning och rengöringsinstruktion nedan. http://www.guinealynx.info/impaction.html

queenlinnea
2017-12-21 15:56
#2

#1 Alltså han har ju haft sånna problem innan när han var yngre, konstigt nog, men det försvann. Då upplevde jag att avföringen satt mer i analöppningen än så högt upp som detta (vad det nu än är) gör.

Ljungåsen
2017-12-21 16:08
#3

#2 Jag tycker nog det ser ut som det har proppat till sig rejält. Det kan ju mycket väl vara samma han hade när han var yngre, men att det inte var lika allvarligt då. Det brukar vara de mjuka, b-vitaminrika specialbajsarna som fastnar och kleggar ihop sig. Risken ökar med ålder, övervikt och för lite motion. Sen tror jag det i många fall kan vara genetiskt också. Min herre, som hade de här problemen, var sex och ett halvt när de började. Det löser sig inte av sig själv, utan man måste rensa ut. Tyvärr, för det luktar rätt illa under tiden.

queenlinnea
2017-12-21 17:50
#4

#3 Åh okej, jag förstår! Han ligger på drygt 1100g. Tack för snabbt svar.

Upp till toppen
Annons: