Annons:
Etikettallmänt
Läst 1286 ggr
Elslind04
2018-02-04 13:01

Prenumerationsbox?

Funderar på att starta en prenumerstionsbox, asså ett företag, inte som privatperson. Man får då en box i månaden hemskickad (om man prenumererar mer än 1 månad) med 5-7 saker (har inte riktigt bestämt vad tycker ni?) Tror ni det skulle vara efterfrågat? Hur mycket skulle ni i såfall betala? Märket kommer främst vara rosewood naturals, då svenska märken och de som är populära i sverige inte har så bra kvalite. Om ni undrar nåt om märket besök bara hemsidan, sök på rosewood naturals så kommer den upp. Produkterna är lika de som säljs i sverige, fast naturliga och bättre kvalite. Har inte hittat någon sådan box i sverige, finns dock 2 stora i storbritanien, är det en bra idè, skulle ni köpa?? Ärliga svar tack!

Annons:
Ljungåsen
2018-02-04 15:59
#1

Jag skulle inte köpa. Jag är fruktansvärt petig med vad marsvinen får att äta. Jag var inne och tittade på hemsidan för rosewood naturals, och ingenstans framgår det vilka analytiska beståndsdelar som deras mat eller godis innehåller. Det gör det omöjligt att avgöra om det är bra mat/godis eller inte.

Elslind04
2018-02-04 18:17
#2

Ok, jag gillar själv deras godis, mat och leksaker väldigt mycket, men har ni andra tips på märken jag kan använda?

Ljungåsen
2018-02-04 18:25
#3

Nu blir jag nyfiken. Varför gillar du deras mat och godis, när man inte får reda på vad det innehåller? Vad som är bra mat för marsvin kan man läsa sig till här: http://guineapigsaustralia.com.au/nutrition.htm Det jag vill veta för att kunna avgöra om någonting är bra eller inte är fibernivå, proteinnivå, fetthalt samt mängden kalcium och fosfor.

Elslind04
2018-02-05 21:31
#4

Gillar deras produkter för att jag har köpt de i affär kollat innehåll mm. Självklart kan det verka osäkert när de inte skriver något på sin hemsida, har du något annat märke att rekomendera?

Ljungåsen
2018-02-06 06:59
#5

Nej, jag kan inte rekommendera något speciellt märke. Det går liksom inte att rekommendera godis till ett djur som egentligen inte ska äta någonting annat än hö och grönsaker. När jag ger extra (förutom hö och grönsaker), så är det för att komplettera kosten. Årets hö har lägre proteinnivå än vanligt så då kompletterar jag med lite ärtplättar / valsade ärtor. Om marsvinen får kalciumrika grönsaker, som grönkål eller maskrosblad, så kompletterar jag med kornkross för att justera kalcium-fosfor-kvoten.

Elslind04
2018-02-10 01:07
#6

Har du inget märke att rekommendera för örter (som t.ex kan blandas i höet och sånt, allt förutom hö och grönsaker??

Annons:
Ljungåsen
2018-02-10 07:06
#7

Jr farm har en del örter, och ärtplättar, men man får vara uppmärksam för de har en hel del skräpmat också. http://www.jr-farm.de/de/categorie?cat=41

Djur.livet
2018-02-10 16:27
#8

Jag skulle nog köpa, men godisarna och maten hm, 100kr typ

Upp till toppen
Annons: