Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 969 ggr
Randomel93
2/13/18, 8:38 PM

Transportering

Jag är nyfiken på folks lösningar vid transport av endast 2 marsvin på sträckor mellan 20 min-60min? Förstått att dem bör hållas särade. Hittat lite olika svar på sidan med de flesta svaren är från folk som reser till utställning med många fler marsvin än två.. Tacksam för inspiration!

Annons:
[AnimeV4]
2/13/18, 8:44 PM
#1

Är det marsvin som är burkompisar i vanliga fall?

Randomel93
2/13/18, 8:47 PM
#2

Det kommer dom bli men jag har inte skaffat dem än så jag kan inte svara för deras vänskapsband eller personligheter, haha ;)

Ljungåsen
2/13/18, 9:00 PM
#3

Mina marsvin har alltid åkt i sin transportbur tillsammans. Om de inte är vana att vara ute och åka så är resan lite obehaglig, och då är det skönt att ha kompisen med sig som trygghet. Jag använder vanlig transportbur för katt,

Randomel93
2/13/18, 9:17 PM
#4

Så om dom visar sig vara goa vänner till vardags så kan det vara okej att transportera dem i tillräckligt stor bur tillsammans, åtminstone korta sträckor? Då kanske jag kan avvakta med att skaffa två burar tills jag märker om det är nödvändigt :)

Ljungåsen
2/13/18, 9:23 PM
#5

#4 Om de är sams till vardags så är det bättre att transportera dem tillsammans, tycker jag. Då har de varandra. Alla mina (som bor i grupper om två, två och tre) skulle skrika rejält efter kompisen/ kompisarna om de hade tvingats åka ensamma.

Randomel93
2/13/18, 9:26 PM
#6

Naw, såklart dom skulle, snuttar :) Då känns det bättre, hoppas dem kommer hålla sams fint!

Annons:
[AnimeV4]
2/13/18, 9:35 PM
#7

Jag vill minnas att min uppfödare faktiskt transporterade burkompisar åtskilt just för att det kunde bli tjafsigt. Lite klurigt det där! Jag har alltid transporterat i par om de gått ihop sen tidigare.

Ljungåsen
2/14/18, 6:44 AM
#8

#7 Jo, jag har också hört och läst att det kan bli tjafsigt, men det stämmer inte med vad jag upplevt själv. Under många år åkte vi till sommarstugan varje helg, och marsvinen följde givetvis med. Jag har aldrig varit med om bråk under transport, trots att de alltid åkt tillsammans.

[Wijnja]
2/14/18, 11:19 AM
#9

Mina marsvin är vana åka så det är lungt med mina marsvin

Rafflan
2/22/18, 4:49 AM
#10

Jag har transporterat burkompisarna ihop utan problem dem få ggr vi behövt åka någonstans :)

Upp till toppen
Annons: