Annons:
Etikettallmänt
Läst 926 ggr
albert
2018-03-22 15:39

Höhäck eller inte!

                                                          Hej!

Är i stort behov av hjälp och råd. Kom precis hem med mitt marsvin för han var irriterad i ena ögat. Vet. hittade ett långt vasst höstrå i ögat men som tur är trodde han att Herbert skulle bli helt frisk. Men nu till frågan, jag har läst att man inte ska ha höhäckar till marsvin så därför har mina sitt hö på golvet. Meen nu undrar jag vad som är bäst. Höhäck eller skadade ögon? Tacksam för råd!

Annons:
[AnimeV4]
2018-03-22 15:50
#1

Det är inte pga saknad höhäck marsvin får in hö i ögonen ibland.

Höhäck tvingar in marsvinen i en onaturlig ställning (stående på bakbenen eller nacken böjd bakåt), vilket gör att de kanske inte ens äter hö så mycket som de borde då de ska äta så mycket av det. De ska äta hö ifrån burgolvet.

Djur.livet
2018-03-22 19:14
#2

Absolut ingen höhäck, rekommenderar marsvinsparadiset på Facebook

[lifebyanki]
2018-03-29 11:30
#3

vill du ha lyckliga marsvin? nej till höhäck då, hade först höet på burgolvet, o vad glada dom blev när det kom mer hö, satte upp höhäck ett tag för skulle se (1 timme cirka)  inte alls lika glada, dom åt nästan inget, tog ner höhäcken och tog en hörntoalett som inte användes, la massa hö där i och nu är dom så lyckliga, dom kan gömma sig därinne, busa, sova, vila och äta, aldrig sett dom lyckligare.

Ljungåsen
2018-03-29 11:46
#4

Höhäck kan ge hemska skador. Se bifogad bild. http://blogg.agria.se/marsvinsbloggen/files/130201-munforr.jpg

Novachan
2018-03-29 22:09
#5

#4 OMG! Du kunde ha varnat att det var en så blodig bild. Trodde du länkade till en bild med marsvin som synligt har fått något fel på nacken…

Upp till toppen
Annons: