OT- Off Topic

Marsvin iFokus på engelska sidan

2018-04-24 21:05 #0 av: Emmy

Hej på er alla marsvinsfantaster! Glad

Jag håller på och startar upp en marsvinssajt på iFokus engelska systersida Savvity, och skulle behöva hjälp från er här på den svenska sajten. Funderar

Jag vill först och främst vilja ha tag i bilder på olika marsvin, allra helst mot vit bakgrund, att använda i artiklar och texter. Självklart kommer ni att få cred för detta under era bilder.
T.ex. söker jag efter bilder på texel-, silkie-, coronet- och rexmarsvin. Färgen på marsvinet spelar ingen roll.
Andra marsvinsbilder t.ex. där de mumsar på någon god grönsak eller gör någon typ av aktivitet är också av intresse till artiklar. 

Sedan vore det väldigt kul om jag kunde få någon eller några av er att skriva något inlägg där ni kanske presenterar era marsvin, eller om någon vill skriva en egen artikel om något som ni tycker är läsvärt.

Kommer jag på något mer jag skulle behöva hjälp med så hojtar jag till. Skämtar

Ha en fortsatt trevlig kväll allihop!

Bilden nedan är ett exempel på vilken sorts bild jag är ute efter i första hand. Självklart behöver den inte ha så här kritvit bakgrund, men helst utan en massa krimskrams. Skrattar

Anmäl
2018-04-25 20:58 #1 av: lifebyanki

Har en bild på mitt marsvin där man ser honom i massa hö, något intressant?

Anmäl
2018-04-25 21:19 #2 av: Wijnja

Oj har många marsvin

Anmäl
2018-04-25 21:20 #3 av: Wijnja

Jag har Teddy marsvin

Anmäl
2018-04-26 13:21 #4 av: Emmy

#1 Kan det absolut vara, vill du skicka den i ett PM? :)

#2 Menar du att du har bilder du vill bidra med, eller vilket syftade du på?

Anmäl
2018-04-26 17:19 #5 av: nieve

Jag har en del studiobilder på mina marsvin, dock ingen av de raserna du nämnde innan.. Skulle det vara av intresse ändå? Glad

Är det okej att ha sin vattenstämpel på bilderna? Tyvärr är folk så duktiga på att sno bilder nu för tiden.. Funderar

Anmäl
2018-04-26 19:47 #6 av: Emmy

#5 Det är absolut av intresse ändå! Men det beror lite på var stämpeln ligger någonstans. Ligger den så att bildens helhet störs av det?

Anmäl
2018-04-26 20:21 #7 av: nieve

Har några av bilderna på "deras" instagram (theodors_angels). Gapskrattar
Just där lägger jag stämpeln ganska mitt på, eftersom bilderna är såpass stora om man ser de på datorn t.ex. Men i forum är bilderna mindre, så stämpeln kanske kan vara en bit under marsvinen! Glad

Anmäl
2018-04-27 08:17 #8 av: Emmy

#7 Dina bilder är ju jättefina! Kär Jag skulle säga att både studiobilder och vanliga bilder i den där kvalitén är av intresse. Och du kan ha din stämpel precis i kant med marsvinen i svart, om du vill vara säker på att den syns bra? Glad Du får gärna skicka iväg ett PM!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.