Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 1147 ggr
Randomel93
5/4/18, 7:32 AM

Lek eller bråk?

Hej! Jag har mina töser i en stor hage, nu har dom bott ihop sedan innan påsk, den ena är snart tre månader och den andra drygt sju månader, den lilla kan svara upp bra mot den stora men det märks att den stora bestämmer. Nu undrar jag dock om marsvin kan leka jage? Ibland är det väldigt tydligt att Dagny säger ifrån till Mysla men ibland ser jag dom bara springa runt runt, Mysla (den lilla) i täten och Dagny som en buffel bakom, ska jag vara orolig? Dagny springer liksom på Mysla när dom jagas så

Annons:
Ljungåsen
5/4/18, 8:32 AM
#1

En del marsvin gillar att springa efter varandra i rad. Om du googlar på guinea pig train så finns det ett antal videor som visar hur det ser ut. Är det det du ser de göra?

Randomel93
5/4/18, 12:25 PM
#2

Det är mer världens race där dom genskjuter och hoppar på/över varandra, det ser inte ut som att Dagny bits men dom får närkontakt ibland vid krockarna, det är alltid Mysla som springer först ser det ut som men samtidigt ofta Mysla som startar springturen Det ser ganska roligt ut men det är tråkigt om det är bråk

Ljungåsen
5/4/18, 12:54 PM
#3

Jag tror inte det är bråk, faktiskt. Det hade varit intressant att få se en film på beteendet. Du har ingen möjlighet att filma och lägga upp?

Randomel93
5/4/18, 6:18 PM
#4

Ska försöka nästa gång jag kommer på dom :)

Upp till toppen
Annons: