Annons:
Etikettallmänt
Läst 884 ggr
Malinaa
5/14/18, 1:51 PM

Campa med marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej

Vi har vår första sommar som marsvinsägare framför oss och vi har lite funderingar kring detta.
Under semestern bor vi i husvagn (vi är långliggare, så inget kringkörande) och undrar om någon mer campar med marsvin, om ni har några tips på vad vi ska tänka på osv.

Vi tänkte ev. bygga en utebur med möjlighet för dom att vara under tak/i ett litet hus, men natten tänker jag att de kanske ska bo inomhus, i husvagnen eller i förtältet? Jag är bara rädd att det blir för varmt i förtältet på morgonkvisten, möjligheten finns ju klart att ha öppet lite i tältet men räcker det tror ni? Hur mycket värme tål de egentligen?
Skulle det sen regna vill vi ju inte ha öppet så att det regnar in….

Tusen funderingar kring detta eller så gör jag bara en för stor grej av det :O))
Men vill ju att de små sötnosarna ska ha det så bra som möjligt.

Tack på förhand

Hälsningar
Malin, Doris & Daisy

Annons:
[Wijnja]
5/14/18, 1:54 PM
#1

Marsvin trivs bäst hemma

flocken
5/14/18, 2:03 PM
#2

Ser inga problem med det. Har man en bra bur med skydd för regn/ vind så absolut . Nu har jag inga marsvin längre med 5 kaniner. De älskar att följa med oss till stuga. Först bil, sen båt o sen fyrhjuling. De får så mkt uppmärksamhet utav barnen. Jag skulle även byggt en trä ram så de skulle kunna vara ute " i det fria" Det har våra kaniner. En enkel trä ram med nät samt blåsa. Mm när jag läste rubriken så såg jag framför mig marsvin i tält 😄 Grannen tar med sig katten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
5/14/18, 2:03 PM
#3

Utebur låter som en bra idé. Inbrottssäker, eftersom det säkert finns både hundar och katter i närheten. Alternativt att de bara får vara ute om ni är alldeles i närheten. Varsitt hus, med botten, så att de kan komma upp från marken om de vill. Daggfuktigt gräs kan vara riktigt kallt. Jag har vetbed som underlag i mina marsvins utehus. På nätterna skulle jag ha dem inomhus, i husvagnen. Risken för att andra djur kan ta sig in i förtältet gör att jag inte skulle våga lämna dem där ensamma.

Malinaa
5/14/18, 2:20 PM
#4

Vår tanke är en större inhägnad som de kan springa fritt i, en träram med hönsnät så att ingen kan ta sig in.   #2 Vad menar du med blåsa?
Huset tänker jag mig absolut en bit upp från marken, vetbed ska jag titta på, tack för tipset!

flocken
5/14/18, 2:48 PM
#5

Bolåda;) mob ändrar själv

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Malinaa
5/14/18, 3:31 PM
#6

😃 #5

Annons:
Upp till toppen
Annons: