Annons:
Etiketterbilderfilmer
Läst 1143 ggr
filopa
2018-05-20 16:43

Marsvin ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mina marsvin var ute första gången idag och var supermodiga! Trodde att de skulle sitta och gömma sig hela tiden men de gick runt och åt och pratade. Ville bara dela med mig av detta då det känns somrigt!

Annons:
Lillyrod
2018-05-20 16:49
#1

Vad härligt för dem att kunna gå ut lite i gröngräset. Jag kan inte sätta upp en stationär bur här och det är alldeles för mycket katter och rovfåglar runt här för att jag ska våga ta ut dem i en inhägnad utan tak tyvärr : )

filopa
2018-05-20 16:53
#2

#1 Jag förstår dig, skulle aldrig våga lämna dem ensamma. Vi var bara ute i 20 min för att prova lite och satt med dem hela tiden. Kanske hade vågat lämna lite fort med tak på buren men tveksamt till det.

Ljungåsen
2018-05-22 08:00
#3

Jag tycker det är jättetrevligt att utomhussäsongen äntligen är igång. Det tycker marsvinen här också. Vi håller på att vänja in dem på gräs, och nu kan de vara ute ett par timmar om dagen, då vädret tillåter. Det är inte alldeles lätt att få bild på alla sju samtidigt, men om man tittar riktigt noga tror jag att de syns.

[Wijnja]
2018-05-22 09:18
#4

Kan inte ha mina ute för ungar går fram ska öppna luckan

Ljungåsen
2018-05-22 11:17
#5

#4 Synd, för de har sådan enorm glädje av att vara ute, och utomhusljuset är en fin källa för D-vitamin. Här finns inga barn, men väl rovdjur som räv och lo. Plus grannens katter och förbipasserande med okopplade hundar. Jag håller mig i närheten när mina är ute, för säkerhets skull.

Novachan
2018-05-22 11:19
#6

#4 Är något jag skulle oroa mig över också om jag hade djur ute i bur eller rasthage. När vi hade kaniner hade vi lås på buren just för detta. En gång såg jag en unge gå in på vår baksida, som man måste gå igenom vårat garage för att komma till och matade kaninerna med något - antagligen maskrosblad men oro över vart dom var plockade. Hann inte gå ut och konfrontera ungen innan han sprang iväg (så han borde alltså vetat att han gjorde saker han inte fick göra) - jag var också fortfarande ett barn då.

Barn borde faktiskt veta bätte (kan man iaf tycka);

1. man går inte in på någon annans tomt utan tillåtelse.

2. Man öppnar inte djurburar utan tillåtelse av djurägaren.

3. Man matar inte djur utan djurägarens tillåtelse.

4. Man rör inte djur i bur eller rasthage, eller plockar upp dem,  utan djurägarens tillåtelse

Annons:
Blackiebo
2018-05-22 14:11
#7

Å vad härligt det ser ut! Det måste ju vara himmelriket för marsvin när de kan vara ute. Vi ska flytta till hus om en månad och då ska äntligen våra killar också få uppleva det.

Ljungåsen
2018-05-22 14:29
#8

#7 Det kommer de att tycka om! Ja, ni också, förstås.

Blackiebo
2018-05-22 14:43
#9

Ja det ska bli så skönt, som vi längtat efter altan och trädgård! 

Dina burar ser väldigt bra ut "Ljungåsen, jag tror jag ska försöka bygga något likvärdigt.

[Wijnja]
2018-05-22 19:07
#10

Ljusgården du hade fina ute burar

Ljungåsen
2018-05-23 07:34
#11

Tack så mycket! Två av burarna är inköpta begagnade, men den tredje (den till vänster) har maken byggt ihop. Jag tycker de har en bra storlek. Tillräckligt stora för att marsvinen ska kunna springa lite, men inte så stora att de inte får plats på gräsmattan. Nu när de är ute ett antal timmar per dag flyttar vi burarna ungefär varannan dag så det alltid finns gräs att äta.

Upp till toppen
Annons: