Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 787 ggr
[Gnagare2]
2018-05-26 11:18

Bygga ett utehus till marsvinen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när man kan ha djuren ute skulle jag vilja bygga ett större hus för dom som dom kan ha i utehagen.  Jag är inte så händig,men är intresserad av att lära mig. 

Huset ska vara så stort att många marsvin får plats samtidigt i det. Nu har jag transportburar till dom som hus ute i hagen,men vill ha ettstörre hus istället där alla eller många får plats på en gång.

Tänkte ta ett par plankor jag hittat här hemma,men frågan är hur jag snickrar ihop det på bästa sätt. Så att det blir stadigt och stabilt.

Någon som gjort ett sådant hus till sina djur? Hur gjorde ni?

Annons:
Stigfinnaren
2018-05-26 20:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

#0 Här har du ett exempel på marsvinshus som jag byggt. Husen består av två gavlar, en baksida, golv och ett tak.  Jag hade lite fjällpanelbrädor som jag använde för gavlar och baksida. Sågade bitar i lagom längd för att få till ett hus i den storlek jag ville ha.  Limmade sedan ihop 2 st brädor för att få en bra höjd på huset.  Sedan var det dags att limma och skruva ihop gavlarna med baksidan. Till sist skruvade och limmade jag ett tak och golv av formplywood. Golvet tror jag är bra så att marsvinen inte blir blöta på magen när det är lite fuktigt i gräset,

[Gnagare2]
2018-05-26 20:46
#2

#1 Kanon! Tack för tipset🙂

Upp till toppen
Annons: