Annons:
Etikettoff-topic
Läst 783 ggr
Noreni
5/28/18, 12:54 PM

Två marsvin dumpade utanför Arlanda

Nu var det dags igen. Någon har hittat två marsvin i glasslådor(!!) någonstans utanför Arlanda. Än är det oklart vad som kommer hända med dem, men både jag och många andra har hört av sig och vill hjälpa till.

Någon som hört något mer?

Annons:
Ljungåsen
5/28/18, 1:21 PM
#1

Det tar aldrig slut. Så deprimerade att marsvin inte har högre värde än så. Hoppas att det ordnar sig för de små vännerna, och att någon som erbjudit sig får ta hand om dem. Finns det skrivet någonting om det i media? Hittar ingenting när jag googlar.

Noreni
5/28/18, 1:30 PM
#2

Inlägget är skrivet i Facebook-gruppen "Vi som älskar marsvin och andra gnagare oavsett art", men delat i bland annat "Marsvinsparadiset".

Det är skrivet för 3 timmar sedan, dock har personen som skrivit det inte uppdaterat sedan dess.. Hoppas verkligen att vi får veta hur det går för dem snart!

Noreni
5/28/18, 2:39 PM
#3

"Tack för att ni engagerat er i dessa små. Jag har hittat ett jättebra hem som jag känner mej trygg med."

Meddelande från han som skrivit inlägget. Nu hoppas jag att de får det bra i sitt nya hem.

Ljungåsen
5/28/18, 3:18 PM
#4

Ja, det hoppas jag också.

Novachan
5/28/18, 6:12 PM
#5

What?! Glasslådor?! Måste varit små marsvin eller väldigt trångt för dem. Verkligen vidrigt att folk kan göra så, även för att vara en dumpning

[Wijnja]
5/28/18, 6:21 PM
#6

Inte snällt gjort mot marsvinen. Folk kan inte tänka

Annons:
Naja1
5/28/18, 6:30 PM
#7

Nej, det är verkligen fruktansvärt hur personer behandlar marsvin. Det gör mig ledsen att tänka på de stackare som far illa i sina hem, de som lever ensamma, får fel kost, inte blir tagna till veterinären eller avlivade av människan. Människor som har husdjur borde göra sitt bästa för att ge dem ett värdigt liv.

[Wijnja]
5/28/18, 6:34 PM
#8

Där håller jag med dig

Upp till toppen
Annons: