Annons:
Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1192 ggr
filopa
6/4/18, 9:40 PM

Konstig päls

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har någon sett liknande päls? Den är mellanlång hela kroppen förutom på rumpan och runt öronen där den är längre. Har ingen aning om hur föräldrarna ser ut, men hittar inga andra marsvin som ser ut så.

Annons:
Ljungåsen
6/4/18, 9:49 PM
#1

Jag har haft en herre som var vanlig släthårig fast med långa strån vid rumpan. Läste i länken nedan att det förmodligen berodde på att hans ena förälder var långhårig och den andra korthårig. Jag har ingen aning om ifall det var så, eftersom jag inte känner till vilka som var hans föräldrar. http://emmasguineapigs.blogspot.com/p/genetics.html

[IdaSoren]
6/4/18, 9:53 PM
#2

Här är mitt förra blandrasmarsvin Sonic. Han hade liknande päls, lite halvt virvlig, halvt långt och med en lång svans av päls på rumpan 😍

Randomel93
6/4/18, 11:25 PM
#3

Mitt första marsvin när jag var barn var korthårig över hela kroppen utom precis vid rumpan där han var långhårig, jag fick alltid klippa hans lilla kjol då den släpade efter honom som om han var på bröllop annars xD

godisgrisen
6/5/18, 6:04 PM
#4

Det är väldigt vanligt att marsvin som bär på långhårsanlag har lite långa strån på rumpan. Det kallas kjol. 😃

[Wijnja]
6/5/18, 6:13 PM
#5

Så där såg ett marsvin som syster sonen har lite långt där bak

Cola&Bacardi
6/7/18, 9:35 PM
#6

Åh, så hade ett av mina första marsvin också. Lång päls vid  öronen och rumpan, fick liksom #3 klippa släpet han hade efter sig 😃.

Fått för mig att det kallas för semilånghår - någon som vet om det stämmer? 🙂

Mvh Linnea 

Annons:
Upp till toppen
Annons: