Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1020 ggr
NellieJonsson
2018-06-06 20:09

Två marsvin (honor)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Lägger ut annons åt en kompis) Två marsvin letar nu nytt hem! Tyvärr så måste jag omplacera mina två marsvin pga bristande tid och ekonomi. Marsvin 1: Henway är en ganska stor och bestämd dam som är 2 år gammal. Hon är något rädd av sig när man ska fånga henne, men sitter stilla i knäet när hon är ute ur buren. Hon blir absolut bättre med träning, men tiden har inte funnits till. Hon har California-teckning, vit kropp med mörka områden i ansiktet, på öronen och på tassarna. Kommer med stamtavla! Marsvin 2: Polaroid, eller Aro som hon kallas, är en hona som precis fyllt 1 år. Hon är rätt liten i kroppen och har nästan ett "mus-liknande" ansikte. Uppfödaren sa att hon är från Engelska blods-linjer. Hon är lite hastig och inte så van vid hantering - något som självklart kan tränas bort med lite tid! Aro är tre-färgad, mest vit och svart med lite brunt i ansiktet. Kommer med stamtavla! Båda tjejerna kan behöva lite träning när det gäller hantering och jag tror därför inte att dom skulle passa som husdjur till småbarn, utan skulle trivas bättre hos en vuxen eller äldre tonåring. Alternativt hos ett barn med en marsvinsintresserad vuxen! Dom är annars väldigt snälla och har aldrig varit dumma på något sätt, aldrig bitits eller rivits. Båda två är, som dom flesta marsvin, väldigt matglada och börjar pipa och skrika glatt när man kommer hem eller håller på med skärbrädor i köket. Dom kommer gärna fram och tar mat ifrån handen och älskar att få godis. Dom säljes endast tillsammans. Pris: 500 SEK för båda. Med i köpet får man självklart lite smått och gott som matskålar, vattenflaskor, pellets, godis, c-vitamin mm. Jag har även två burar och en ”hage” till salu som man kan köpa med marsvinen! Bur 1: En utomhusbur av märket Trixi inköpt våren 2017. En jättefin tvåvånings-bur i grått och vitt (köptes som röd/vit men har sedan dess blivit målad). Den har aldrig stått utomhus utan har varit marsvinens inomhusbur och är i bra skick. Jag säljer gärna buren tillsammans med marsvinen eftersom det är den som dom är van vid och trivs bra i. Måtten på buren är 111x65 per våning, och totalhöjden är 116 cm. Pris: 700 SEK för bara buren, 500 SEK om den köps med marsvinen. Bur 2: (Bild från Google) En vanlig gallerbur med plast-botten. Knappt använd! Också grå och vit. Måtten är 100x54 Pris: 400 SEK för bara buren, 200 SEK om den köps med marsvinen. Hage: (Kan fixa bild vid intresse) Hagen är ett hemmabygge som passar perfekt till att ha marsvinen ute i trädgården (under uppsikt eftersom den fattas tak) på sommaren eller för att låta dom leka på lite större ytor medan man städar buren! Den är byggd med träplankor och hönsnät. Ca 100x100 Pris: 100 SEK Pris för allting tillsammans: 1.000 SEK Alternativt så skulle jag kunna tänka mig att lämna ut marsvinen på foder tills det att mina studier är klara. Då får ni självklart låna allt det som nämnas i annonsen gratis fram tills att foderperioden är över. Kontrakt kommer då skrivas för bådas säkerhet. Bilder på burarna finns längre ner i tråden!

Annons:
NellieJonsson
2018-06-06 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bur 1

NellieJonsson
2018-06-06 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bur 2

NellieJonsson
2018-06-06 20:13
#3

Marsvinen finns i Skåne!

Upp till toppen
Annons: