Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 953 ggr
Amandahallgren
2018-06-16 15:46

Ögonfel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 Marvin rasen skinny. Haft de cirka 3 månader då jag köpte de av en annan tjej innan som inte längre ville ha dem. De är cirka 1 år gamla och allt är helt normalt. Det enda är den enas öga om strulat länge. Enda sedan jag köpte de har ögat strulat och ägaren innan har behandlat med ögondroppar från veterinären då det endast berodde på ett höstrå som fastnat i ögat påstod de. Jag fortsatte med samma behandling men ingenting hjälper. Har även testat noviform som ska vara bra men det hjälper inte heller. Han verkar inte ha ont eller se dåligt, han är snäll när man ska rengöra också. Nån som kan tänkas veta vad felet kan vara? det rinner och kletas hela tiden. Det är inte den ” mjölkiga vätskan” som alla marsvin har utan något annat. Ögat är något intryckt och han kisar med det. Det andra ögat är fullt normalt. På bilden har jag precis rengjort ögat så det syns inte så mycket klet, men så fort jag rengör börjar det kleta sig igen….

Annons:
[Wijnja]
2018-06-16 15:52
#1

Så där har mitt skinny också går inte behandla

Ljungåsen
2018-06-16 16:01
#2

Om det varit mitt marsvin så skulle jag tagit honom till veterinären, och inte laborera själv. Ögonskador är luriga, och behöver behandlas på rätt sätt, olika beroende på vilket problemet är. Det kan finnas skräp i ögat, eller ett sår på hornhinnan, eller någonting annat. Att han kisar tyder på att det gör ont.

Upp till toppen
Annons: