Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1460 ggr
Djur.livet
2018-06-19 14:30

Facebook marsvinsparadiset en grupp

En fråga varför är det inte så många som svarar på frågorna? På marsvinsparadiset en grupp på Facebook är det super många som svarar på frågor fast dock är de mer i den gruppen. Varför är det så? Förstår ju att mera använder den gruppen för där blir man helt säker och så:) förlåt för att jag skrev konstigt oså😊

Annons:
Blackiebo
2018-06-19 14:36
#1

För min egen del så handlar det ibland om att det är frågor som jag känner att jag inte har något bra svar på. Andra gånger är det för att någon före har svarat på ett sätt som täcker in det jag själv skulle ha sagt.

Fridaaaa
2018-06-19 14:37
#2

Varför skulle det bli mer säkert i den gruppen?

Allt fler använder facebook och är mer aktiva där, förmodligen därför

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillyrod
2018-06-19 17:20
#3

Jag skulle vilja säga att man kan inte ställa frågor till helt okända människor på nätet och vara "säker" någonstans. 

Det finns alltid folk som svarar på allting trots att de inte har en aning om vad man pratar om. Man ska alltid ta allting man läser på nätet med en nypa salt och dubbelkolla allt på flera ställen 🙂

Stigfinnaren
2018-06-19 20:52
#4
Djur.livet
2018-06-24 19:09
#5

Menar det för att det är flera personer som skriver samma sak på Facebook inte bara 2 st som på den här gruppen)

[Wijnja]
2018-06-25 10:37
#6

Jag frågar nog här man blir ju bara påhoppad på den sidan

Annons:
Djur.livet
2018-07-06 11:45
#7

Det blir man inte bästa sidan. Det känns som om ibland att du också blir påhoppad på den här sidan…

[Gnagare2]
2018-07-06 13:09
#8

Jag skriver på denna sida för att jag inte är med i Facebook,helt enkelt.  FB verkar vara ett ytligt forum där folk  bara "visar upp" sig,och skryter med hur många "vänner" dom har.  Dessutom har det ju blivit den ena FB skandalen efter den  andra. 

Nej tack,FB  är inget för mig. Våga vägra Facebook,säger jag😎

[Wijnja]
2018-07-06 13:30
#9

Känner mig tryggare här för här får man vara sig själv plus man får hjälp när det är akut mycket stöd hjälp tack vare er

Djur.livet
2018-07-06 15:10
#10

Själv är jag bara med djur grupper på FB, där får jag alltid hjälp super fort ingen gnager om man har något fel, dom ger en tips och allt. Här så skriver ni veterinär typ hela tiden och att ozonet pellets är bäst av pelletsarna fast så är det inte, så jag anser att ni har ganska mycket fel i denna grupp och andra grejer också men annars tycker jag gruppen är bra. Men är hellre med i marsvinsparadiset här på FB där jag får tips och veta vad jag ska göra och annat…. tack och hej för denna sida då jag tycker ni anser ganska mycket saker som inte är rätt självklart så säger ni bra saker också. Tack och hej för mig (men kommer gå in här och kolla ibland också). 😊

Djur.livet
2018-07-06 15:14
#11

Ni tänker även det värsta, Wijnja en person har också skrivit om löst bajs och så du skrev att den hade urinsten och en annan grej sen åk till veterinären, sen skrev du annars avlider djuret. Då blir man ju orolig man ger tips vad den kan göra så länge innan den ska till veterinären. Det tycker jag inte heller är ok att man skriver att den avlider annars man blir ju jätte ledsen och får panik och så…. Tack och hej😊 (kommer kolla på den här sidan ibland)

[Gnagare2]
2018-07-06 19:12
#12

#10 och #11 Jag kan nog hålla med om att tonen här på marsvinifokus kan vara lite väl hård och tråkig ibland.Det är mycket dömande och alldeles för lite glädje av att vi får förmånen att njuta av våra marsvin. Men tyvärr blir det kanske så,när man ser hur många marsvin som far illa i våra hem.

 Tycker det är modigt av dig att ta upp detta.Jag gissar att du inte är så gammal. Jag tar emot kritiken och tänker försöka vara lite mer ödmjuk i framtiden. Men jag kan bara prata för mig själv och inte någon annan.

Vad jag däremot inte håller med om är att faktan som kommer fram här skulle vara felaktig. Det är ju trots allt svårt att veta vad felet på ett marsvin är,genom att bara läsa en beskrivning och inte tittat på marsvinet irl. Så då kan ju inte informationen vara felaktig,tänker jag.

Dessutom är vi ju inga veterinärer här på forumet. Inte jag i allafall.  Där kan jag åter igen bara prata för mig själv.

[Wijnja]
2018-07-06 19:44
#13

Aragon fick urins han hade löst avförning

Annons:
[Wijnja]
2018-07-06 19:46
#14

Enda sättet få veta varför marsvinet är sjuk är gå till veterinären vi andra kan inte ge svar varför ett marsvin har löst avförning än en kunnig veterinär

Upp till toppen
Annons: