Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1524 ggr
Anne.K
2018-07-03 10:59

SÖKES! 2 marsvin 3/7-18

SÖKES! 
2 marsvin, kön spelar inte så stor roll så länge båda är av samma kön, alternativt att den ena är kastrerad om de är en av varje. Ålder har inte heller jätte stor betydelse, men söker helst marsvin som inte är äldre än 2 år då jag vill få så många år tillsammans med mina nya vänner som möjligt. 

Marsvinen bör finnas i skaraborg med omnejd.

Kommer erbjuda marsvinen ett kärleksfullt hem. Jag har även en dotter på snart 6 år, men det är till mig själv som jag skaffar marsvinen. Dottern kommer få vara delaktig i skötseln under min uppsikt. Jag har tidigare vana av marsvin. Mina senaste hade jag för 9 år sedan (2 hanar som blev 8 år gamla ) och saknar att ha dessa härliga grisar i mitt liv igen. Har även haft marsvin under största delen av min uppväxt.

Marsvinen kommer få bo i en fin hemmabyggd bur på 150x50 cm. Och kommer erbjuda mycket tid utanför buren där de får springa fritt på golvet och mycket gos i soffan när man tittar på tv. Fri tillgång till hö kommer självklart finnas och måltider med nyttiga grönsaker kommer serveras dagligen.

Har du marsvin som letar nytt hem så släng gärna iväg ett meddelande och berätta om dina grisar. Och fråga mig gärna frågor om du vill veta mer om det jag erbjuder. 

Jag hoppas det finns 2 marsvin till mig där ute .

Vi bor i Skara.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Novachan
2018-07-03 11:14
#1

Hoppas ni får hem några raringar!

Blev lite nyfiken på hur den stora buren ser ut - finns gamla bilder kvar som kan visas?

Det är ny månad så du kan rätta till datumet medan inlägget är nytt 😉

Anne.K
2018-07-03 11:41
#2

Hahaha, oj, jag var visst kvar i juni :P .

Har inga bilder på buren än. Utan det är en bur vi ska bygga snart. Vi vet precis hur den ska se ut och så. Har blivit inspirerade av bilder på nätet på stilrena och fina marsvinsburar som känns mycket trevligare än de vanliga gallerburarna. 

Kan länka en bild HÄR på vad vi inspirerats av.  (Hoppas det är okej att länka till bilder? )

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ljungåsen
2018-07-03 12:09
#3

Eragons i Göteborg har nästan alltid marsvin. https://www.eragons.se/adoption/

Lillyrod
2018-07-03 17:53
#4

Jag kan också rekommendera Eragons. Har själv två sötnosar därifrån : )

Anne.K
2018-07-08 10:56
#5

Uppdaterar lite: Buren är nu byggd och den blev större än vi tidigare planerat. Nu erbjuder jag en bur för framtida marsvin på 175x70 cm istället. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2018-07-13 16:10
#6

Har äntligen blivit marsvinsmamma till 2 gossar <3 . Så denna tråden kan nu låsas.

Gossarna hämtades hem idag. Så himla fina. :)  Tyvärr inga bilder att visa nu då de är väldigt blyga så att försöka fota dom redan kommer inte på tal.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: