Annons:
Etikettallmänt
Läst 1298 ggr
Anne.K
2018-07-13 16:27

Namnförslag till nya marsvin

Hej alla glada marsvinsmänniskor!

Idag har jag blivit marsvinsmamma till 2 superfina gossar, men har supersvårt att komma på namn. Har gnolat på namn i nån vecka nu, men lyckas inte komma på nått kul.

Jag vill gärna ha namn som rullar lätt över tungan, ska samtidigt vara lite roligt med humor, men gulligt också, och på samma gång något som man kan leva med under deras livstid utan att det känns för löjligt eller liknande. 

Lite kort om hur killarna ser ut…

Den äldre killen är av rasen Nonself och har färgen Chocolatedapple/vit. (super fin, ser ut som en chokladlimpa, haha). 

Den yngre killen (som är son till ovanstående) är av rasen Nonself också och har färgen Black/white. (Också superfin, ser ut som en lakritslimpa.) 

Kan tyvärr inte visa bild nu då de är nyinflyttade idag och blyga. 

Men iaf. kom med massa fina namnförslag. För jag har idé torka. Har skrivit en lista här hemma, men inget namn som slår mig att JA så ska dom heta. Allt är bara mja, kanske nivå på. 

Dom har ju sina stamtavlenamn, som jag får köra på tillsvidare, men vore roligt att ha något smeknamn till vardags. 🙂

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
[Wijnja]
2018-07-13 18:28
#1

Måste se bild för kunna avgöra ett namn

[Wijnja]
2018-07-13 18:29
#2

Har en svart vit som heter volbeat och en magpie spm heter Yamaha

Anne.K
2018-07-14 20:37
#3

Så nu har dom fått namn efter mycket överläggande tillsammans med min sambo och dotter. Och vi kom fram till att dom ska få heta Yoshi och Kirby. (Spelnördar som vi är, haha.)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: