Annons:
Etikettskötsel
Läst 808 ggr
[Gnagare2]
2018-07-26 19:38

Ligger hemma sjuk,vem sköter djuren?

Hej alla. Det är som så att jag har haft den osannolika oturen att gå och bli sjuk i denna värme. (Antar att jag blev sjuk just pga värmen) Det är inte kul längre. Det gick i början,men nu ligger jag nerbäddad i 38 graders feber,med en halsinfektion gjord i helvetet,då jag inte får i mig varken mat eller vätska pga  den helvetiska smärtan i halsen.

Såhär har jag legat sedan lördagskväll. 

Hunden går jag ut med korta sträckor så han får pinka och göra ifrån sig.

Värre är det med mina 21 st.marsvin. Jag ger dom gräs och hö,men det där med att byta på 6 st. burar när man är såhär sjuk. Glöm din dröm.

Har aldrig varit såhär sjuk mitt i sommaren förut.

Har funderat på att lägga ut en annons på blocket och höra om någon vill komma hit och sköta mina djur,men vem vill komma hit när dom hör vad jag lider av?

Förstår mycket väl att ingen vill komma,men vad ska jag göra?

Snälla vad ska jag göra? Börjar få panik av detta nu.

Annons:
Novachan
2018-07-26 19:44
#1

Det kan nog finnas folk som kan tänka sig att ställa upp ändå. Speciellt mot en summa pengar…

Vilken del av landet bor du?

Har du ingen i din närhet; familj, vänner, bekanta osv. som kan tänka sig att hjälpa till?

Malinolsn
2018-07-26 19:46
#2

Så länge de får mat och vatten överlever de nog trots att det kanske är lite stökigt i deras burar, det viktiga är väl att det inte kommer dit massa flugor tänker jag. 
Har du varit till doktorn? Om inte annat kanske det är dags om du varit sådär dålig så länge 😕
Krya på dig!

[Gnagare2]
2018-07-26 20:16
#3

#1 och #2   Jag var till vårdcentralen igår. Tog halsprov. Ingen bakterieinfektion= ingen antibiotika.

Fick tipset att gurgla halsen med saltvatten två ggr per dag😎

Nej. Jag har bott ensam länge nu. Har klarat mig bra fram till nu. Har ingen familj. Bara vänner och bekanta,och dom förstår inte detta med mitt marsvinsintresse,,så dom skulle definitivt tacka nej om jag frågade dom..

Bor i Norrland.

Kanske jag lägger ut en annons på Bocket ändå……jag får se. Det är sant som du sa. Folk gör vad som helst för pengar. Ibland.🙂

kalindas
2018-07-26 20:36
#4

Krya på dig!
Hoppas att du kan få hjälp.

Det är alltid en ångest det där ven som ska ta hand om ens djur om man blir sjuk eller det händer nåt mer allvarligt. 😕
Jag har skrivit "testamente" där det står vem som jag vill ska ta hand om mina djur och vad jag vill ska hända om jag t.ex. blir inlagd länge på sjukhus eller dör.

/Elisa

[Gnagare2]
2018-07-26 20:57
#5

#4 Tack.  

Det var en bra ide´faktiskt. Att skriva ett sådant.  Speciellt när man bor ensam,är det ju bra om man skriver ett sådant.

Jag har varit alldeles för optimistisk och trott på min hälsa fram till nu. Man tänker nog lätt att "det händer inte mig".

Nu vet jag bättre.

kalindas
2018-07-26 21:00
#6

#5
Har mina lappar på kylskåpsdörren. Jag har tre katter som ska ha medicin, så tagit foto på dem och instruktioner under, även nummer till de som kan ta hand om dem.
Har ett USB minne på mobilen och tänker lägga in infon där också.

/Elisa

Annons:
Upp till toppen
Annons: