Annons:
Etikettallmänt
Läst 945 ggr
[lifebyanki]
7/27/18, 12:31 PM

Svalka marsvin

Jag tror många redan vet hur man kan svalka sina små bebisar i denna otroliga värme men tänkte ge ett tips min mamma gav mig Många har ju fryst ner vatten i flaskor eller andra föremål, mina marsvin var inte alls intresserade av detta så jag behövde få nåt sätt så dom kan kyla ner sig Så jag fryste ner iskuber med nån sorts grönsak i, dom älskar det, att stå och äta och slicka på på isen samtidigt så får dom nåt gott i slutet, såklart är de bra grönsaker, men dom får i sig vatten, svalkar sig, håller sig sysselsatta och får nåt gott i slutet, det funkar perfekt i denna värme

Annons:
Lillyrod
7/27/18, 3:56 PM
#1

Iskuber i vattenflaskan är populärt här. Dessutom lägger jag kylklampar under en filt mot gångstenar jag har i buren. Antingen kan de ligga på stenarna som blir svala eller på filten med klamparna under.

[lifebyanki]
7/27/18, 4:14 PM
#2

#1 is i vattenflaska lät som en bra idé Mina är inte så intresserade av att svalka sig mot nånting då dom mest ligger uppe på deras hus eller inne i huset

[Forest]
8/4/18, 10:54 PM
#3

Nu är det inte så varmt men vill tipsa om kylklampor under buren det gillade dotters grisar. Dom finns inte längre med oss men kunde dela med mig av tipset då dom knte heller gillade kalla isflaskor. En annan sak vi gjorde var att frysa ner lite vatten i vattenflaskan sen i med vatten. Ena gillade dricka kalt vatten. Smart med isglass den tror jag dom också hade gillat

Upp till toppen
Annons: