Presentation av marsvin

Mina fina små "grisar" :-)

2018-08-08 23:16 #0 av: Chinesecrestedlover

Hej!

Tillåt mig presentera två gullegrisar :-) Det tog ett tag men nu har jag äntligen fått hem två små marsvinsdamer. Förhoppningsvis lyckas jag få hem deras "gubbe" snart ocksåSkrattar

Ägaren till marsvinstjejerna fick kontakt med en tjej som skulle åka förbi Örebro från Stockholm!Tummen upp Tyvärr kunde hanens ägare inte möta upp och lämna av honom till "transportören", så jag letar fortfarande efter transport för honom...men...under kvällen idag har jag fått hem mina två små söta damer Skrattar 

I denna tråd (som spårade rejält från ämnet efter ett tag, haha) så finns mer information om den krokiga vägen som tillslut ledde fram till, att jag fick hem dessa två sötnosar: 

https://marsvin.ifokus.se/discussions/5b3555588e0e7473f50032ab-satta-ihop-marsvin-som-inte-kanner-varandra?participating-1

Damer på väg hem :-)
Äntligen hemma :-)

Mvh/Chinesecrestedlover

Anmäl
2018-08-09 01:14 #1 av: VoxBauers

Sötnosar!

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2018-08-09 06:55 #2 av: Ljungåsen

Grattis!

Anmäl
2018-08-09 14:10 #3 av: Chinesecrestedlover

#1 och #2 Tack Glad

Efter att bilderna (ovan) togs fick jag smått panik över att de små damerna (som är betydligt mindre än jag trodde innan) inte skulle klara av att ta sig in i lådan med hö = katastrof! Så jag tog fram min trogna gamla vän alltså min "lödpenna" eller vad det nu heter (normalt för att rista i trä tror jag...men jag smälter plastGalen, haha) och fixade till två öppningar för lättare åtkomst. 

Doris
Gittan - kommer dock byta namn på henne (annars blir jag nog inte vidare värst populär hos en släkting, haha).

Mvh/Chinesecrestedlover

Anmäl
2018-08-09 14:59 #4 av: Ljungåsen

#3 Det skulle ju kunna vara lite smickrande för släktingen också. För ett antal år sedan hade jag ett marsvin som delade namn med både makens pappa och min morbror. De tyckte mest det var lustigt.

Anmäl
2018-08-09 15:03 #5 av: Chinesecrestedlover

#4 Jo kanske det kan vara...men tror inte att hon skulle gilla att dela namn med en liten rosa rynkig (och med alldeles för mycket hud) "gris"/"vandrande-liten-korv" Gapskrattar

Anmäl
2018-08-12 01:16 #6 av: Chinesecrestedlover

Nu har jag bestämt mig för att lilla söta rosa "korven" (Gittan) ska få heta Diva Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.