Annons:
Etikettfoder
Läst 835 ggr
filopa
9/19/18, 9:56 PM

Kan de leva på bara hö?

Jag har haft en skitdag och inte haft möjlighet att köpa mer grönsaker. Kan mina marsvin leva på bara hö tills imorgon?

Annons:
Stallmima
9/19/18, 9:59 PM
#1

Det klarar den sig säkert på  👍  huvudsaken marsvinet har något att äta tills dess, den klarar sig.

filopa
9/19/18, 10:03 PM
#2

Ja de har såklart alltid hö. Tack!

[Wijnja]
9/20/18, 8:25 AM
#3

Inte bara hö risken finns dem får c vita min brist

Stallmima
9/20/18, 8:55 AM
#4

#3 Risken är minimal att den får C-Vitaminbrist på 1 dag!

[Wijnja]
9/20/18, 9:07 AM
#5

Nej risken är stor dem får C-vitamin brist det kan gå fort dolly fick vita min brist det gick snabbt

-Aida-
9/20/18, 1:02 PM
#6

Tror inte dom får c vitamin brist hux-flux över en dag, det är något som sker över tid, det är när symptomen visar sig som det går fort.

Annons:
idadamuffin
9/22/18, 6:44 PM
#7

Nu är ditt problem redan löst, men tänkte svara ändå. Självklart kan de klara en dag utan grönsaker. De ska inte gå flera veckor, men en dag är inte farligt. Om de nu mot alla odds skulle få c-vitamin brist på en dag, så kommer det inte ta kol på dem. Det kan inte eskalera så snabbt, då är det något heltokigt med grisen. De ska inte göra någon skillnad alls efter bara en dag. De klarar mer än många tror. Ett hett tips är att köpa c-vitamin på flaska (finns i nästan alla djuraffärer) som du kan ha hemma ifall du inte har grönsaker och är orolig :) Ett vuxet marsvin ska ha 0.5 ml. En bäbis och gravida marsvin ska ha 1 ml :)

Upp till toppen
Annons: