Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1246 ggr
Randomel93
10/4/18, 7:23 PM

Söker bokhyllebur

Söker en större bokhyllebur, om någon har eller vet någon som har så är jag supertacksam! Jag finns i Västsverige :)

Annons:
idadamuffin
10/5/18, 1:54 AM
#1

Tyvärr vet jag ingen men jag vet hur du kan göra en egen! Allt du behöver är skruv, brädor, playwood och sån där matta som man har i botten på tex dammar (finns i trädgårds affärer). Jag sökte också men de jag hittade var antingen för dyra eller inte rätt stoelek, så jag bestämde mig för att göra en egen. Detta var två år sedan. Tog bara några timmar och det blev super. Är jättenöjd med den för den är stor, hållbar, grisarna gillar den och den är väldigt lätt att städa om man har en liten sån där "hand-skyffel". Jag byggde den enklaste varianten jag kunde men det finns flera olika. Kan skicka en länk till en tutorial (dock på en mer komplicerad bur men det var den jag använde mig av och förenklade) Även om du inte har byggvana (vilket jag inte hade) så är den enkelt att bygga! https://youtu.be/ugWTqvBvG10 Om du bestämmer dig för att bygga så kan jag ge tips på vart du kan hitta saker och hur du ska göra (av det jag kommer ihåg). Men kolla på videon, hon beskriver super!

idadamuffin
10/5/18, 1:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Insåg att videon inte gick att se. Så här är några dåliga bilder på buren (de enda jag hade)

idadamuffin
10/5/18, 1:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
idadamuffin
10/5/18, 1:55 AM
#4
Randomel93
10/5/18, 7:30 AM
#5

Haha redan gjort en av en mindre Billy-hylla men den tycker grisarna är för liten och jag har ingen yta att starta ett nytt bygge på tyvärr, men tusen tack för dom fina tipsen och bilderna! Om jag inte hittar någon att köpa så kommer jag nog göra som du tipsade :) jag ska eventuellt flytta framöver också och då får jag nog mer yta att bygga på :) P.s. Hur söta marsvin har inte du då? :) <3 d.s.

idadamuffin
10/5/18, 8:17 AM
#6

Ah okej! Jag säger till om jag får syn på en bur åt dig! Jag hoppas du får tag i en bra en tillslut (köpt eller byggd) :D De är väldigt söta men det finns ingen på denna Jord som klagar mer än den vita hahah klagar på allt trots att hon egentligen inte tycker något är fel. Det är i förebyggande syfte 🤷😂 Har två till utöver dem. Den minsta ger "det dömande ögat" hela tiden. Hon är vår polis-gris 👮😂

Annons:
idadamuffin
10/5/18, 8:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7
idadamuffin
10/5/18, 8:19 AM
#8

Och den andra har små horn 😂😂

idadamuffin
10/5/18, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
idadamuffin
10/5/18, 8:20 AM
#10

Jag ska kolla runt och se om jag hittar någon bur till dig 😊 P.s Lillan är inte rädd. Hon pratar och tuggar medan hon kollar på oss sådär. Jättelarvig är hon 😂

Randomel93
10/5/18, 8:42 AM
#11

Haha gud så charmiga! 😍

idadamuffin
10/5/18, 9:04 AM
#12

De är små charmtroll! Alltid kul att se deras olika personligheter och utseenden!

idadamuffin
10/5/18, 9:07 AM
#13

Jag hittade flera olika bokhylleburar på Amazon. De kostade ju en del dock. Vet inte vad du vill lägga på buren eftersom vissa inte vill lägga mer än 500 och andra kan spendera många tusen utan problem. Jag hittade en som såg fin ut. Kostade dock 2000 kr

Annons:
idadamuffin
10/5/18, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
idadamuffin
10/5/18, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hittade denna för 1000 också

[smarties]
1/12/19, 9:53 AM
#16

Om du är intresserad än har jag en med tillbehör att sälja billigt.

Randomel93
1/12/19, 10:04 AM
#17

Det är inte aktuellt längre man tack så mycket ändå! :)

Upp till toppen
Annons: