Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1046 ggr
kalindas
10/7/18, 9:59 AM

Lilleman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tänkte visa några fina bilder på Lilleman. Skulle rätt livslångt hem dyka upp så söker han fortfarande ett hem. Där han får mer kärlek än hos mig. Någon som vill jobba med honom och få honom tam. Han är ett trevligt och piggt marsvin, på ca 2 år om jag förstod det rätt.  Pratar med dem dagligen och kliar dem lite på huvudet, vilket han accepterar.
När han flyttade in var han väldigt kantig och jättelånga klor. Nu är han rund och fin, men fortfarande liten. Hade det nog inte så bra i förra hemmet, som jag fattat det. Liten bur, dålig mat och osäkert om han ens fick c-vitamin.
Klorna är klippta hos veterinären, men börjar bli långa igen och har lite svårt att klippa dem då de är svarta.  Ska dock försöka göra det i dagarna, vill ju inte att de ska bli lika hemska som när han kom hit.
Om någon är sugen att ta hand om honom så hör av er. Men kravet är livslångt hem, då han redan flyttat mer än vad jag tycker är bra.
Betalade 1200 kr för kastreringen, men kan antingen sälja honom till rätt hem för 600 kr eller sätta honom på foder i ett år, för att se att allt funkar bra och sälja honom sen.
Annars får han bo här med tjejerna, men skulle gärna se att han fick komma till någon som skämde bort honom med mycket gos och omvårdnad och bra mat. ❤️

/Elisa

Annons:
kalindas
10/7/18, 12:46 PM
#1

Vägde honom precis. Vilket han ansåg var totalt onödigt!
Dvs. han blev arg! 😉
Han har gått upp från 875 g till 1027 g! 😃
Då förstår ni hur tunn han var när han kom.

/Elisa

Ljungåsen
10/7/18, 3:52 PM
#2

Så skönt att han börjar komma upp i normal marsvinsstorlek!

kalindas
10/18/18, 9:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lilleman har nu fått ett nytt hem. Enligt nya matte går det jättebra!
Han är redan kompis med nya flickvännerna och har redan blivit lite mer modig när det gäller att bli hanterad. 🙂
Mina tjejer verkar mycket mer lugna och harmoniska nu när han flyttat. 
Bilden är på Lilleman och hans nya flickvänner.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: