Annons:
Etikettallmänt
Läst 682 ggr
[lifebyanki]
10/7/18, 11:17 AM

mina marsvin blir snart 9 månader

Kom inte på vad jag skulle ha som rubrik men när jag fick mina marsvin ställde jag många frågor då jag var förvirrad och väldigt ny, nu har det gått några månader och ville dela med mig om vad som hänt lite

Mina bebisar bor såklart kvar hos mig, dom har slutat bitas (nåt dom gjorde ofta som små, ställde även frågor om det) att bli uppburen är fortfarande inte jättepopulärt men att mata dom med grönsaker i famnen eller att dom får efteråt gör det lite lättare, dom protesterar inte alls lika mycket, att klippa klorna är ingenting längre, förr så var det nåt av det värsta dom visste, nu är dom helt stilla (med mutning av grönsaker)  dom kan ligga och sova eller bara vila och dom bryr sig inte om jag sätter mig bredvid dom eller sticker in handen. att springa fram till gallret när dom hör någon i familjen komma in på mitt rum ( att höra mig prata från hallen med min mamma fick dom även att skrika en gång) dom är väldigt aktiva, aldrig bråkat (jag är väldigt tacksam för det) så summering av detta. man skapar fantastiska band med sina marsvin och ju längre tiden går ju mer tillit får dom för en, att köpa marsvinen är nåt av det bästa jag gjort, såklart dom är störande ibland (när dom låter väldigt mycket på natten när man vill sova för man har skola nästa dag) mycket kärlek, klappar dom ofta på huvudet och säger deras namn när dom får en grönsak direkt från handen, dom har vuxit så otroligt mycket på den tiden jag haft dom och jag ångrar inte en sekund på dom

Annons:
Ljungåsen
10/7/18, 3:55 PM
#1

Vad roligt att höra! Själv tycker jag att ett hem utan marsvin inte är ett riktigt hem, utan bara ett hus. Jag kan inte tänka mig ett liv utan marsvin.

Upp till toppen
Annons: