Annons:
Etiketteravelungar
Läst 1056 ggr
Michelle01
2018-10-29 23:23

Marsvin får ungar

Hej, om tvp marsvins honor bor ihop och ena är dräktig, när ungarna väl är födda kommer den andra honan bita ihjäl ungarna? Kan man ha två marsvin ihop varpå en av dom är dräktig och ska få ungar? Tacksam för svar. Mvh

Annons:
Sugar Mist
2018-10-30 03:07
#1

Nej, de andra honorna biter inte ihjäl de nyfödda, det har inte hänt någon av mina honor och har aldrig hört om det heller :)

-

Michelle01
2018-10-30 13:02
#2

Okej, tack för svar. :)

Sandra-B
2018-11-15 21:58
#3

Marsvin fungerar utmärkt i flock, både under dräktigheten och när ungarna är små.
Det enda man får se till att ha koll på är att de andra marsvinen inte puttar undan ungarna när de får mat. Mina honor och ungar har trivts allra bäst de gånger de har kunnat gå i flockbur. Det har fungerat alla gånger mamman har varit "vettig" och ungarna inte har varit alltför små så att säga. Vissa gånger har jag fått flytta dem till en egen, mindre, bur i några dagar/en vecka, så att de har vuxit på sig lite, därefter har de kunnat flytta tillbaka. Allra roligast har det varit när två honor fått ungar ungefär samtidigt och därmed kunnat gå tillsammans med sina ungar - så fantastiskt att de det samspelet!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Upp till toppen
Annons: