Annons:
Etikettallmänt
Läst 880 ggr
Paubks
2018-11-13 15:14

Hosta?

Jag har en marsvinshona som är 14 veckor hemma. Hon har sen ca 2 veckor tillbaka ”hostat” vid några tillfällen. Det låter som att hon sätter i halsen men det är inte i samband med att hon äter. Hon verkar inte heller störa sig på det själv. I övrigt mår hon väl, hon äter, dricker och går upp i vikt. Någon som har upplevt något liknande?

Annons:
Belleochteddie
2018-11-20 17:23
#1

Jag har inte upplevt detta vid annat än måltid, har du varit i kontakt med veterinär? Ena min hona kan göra detta ljudet när hon äter grönsaker, men är nog för att hon är så glupsk. Tror inte det är något allvarligt men har använt mig utav appen FirstVet och väntar än på svar. Men min tös gör det endast när hon får sina grönsaker, sen är det över och hon går tillbaka till sitt vanliga jag inom två sekunder.

91Marran
2018-11-21 15:20
#2

Testa bisolvon. Det rekommenderade min veterinär.

Mvh
Mig

Paubks
2018-11-30 23:19
#3

#1 Nej har inte kontaktat veterinär för hon är pigg och glad i övrigt. Sen är det enstaka tillfällen och inte dagligen. Kanske är det så att hon precis har ätit hö/pellets men när jag hört henne hosta och tittat till henne verkar det inte vara i samband med måltid. Fick du något svar? Jag tänker om det hade varit något så hade hon kanske inte velat äta men hon kan äta obegränsat! Det låter så skumt bara så man blir väl lite fundersam

Upp till toppen
Annons: