Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 631 ggr
Mitchika
2018-12-14 19:06

[Köpes] Söker marsvinskompis, halvakut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll somnade Tali in. Det var både väntat och oväntat. Hon var inte sjuk, utan bara gammal. Hon såg äldre och skruttigare ut för varje dag, men var pigg in i det sista och åt som en häst. Jag skämde bort henne som sjutton och undrade om jag skulle få behöva ta beslutet att låta henne somna in snart. 

Det behövdes inte, Tali tog det beslutet själv. Jag är helt förstörd, men jag försöker hålla ihop nu för den lilla tjej som finns kvar. 😢

Det var jättesvårt att bestämma mig för hur jag skulle göra. Min astma och allergi har blivit sämre över åren, det får jag inte förneka för mig själv. Men jag har haft marsvin i 20 år och jag känner att jag har inte hjärta att göra mig av mig Alice. Jag har för höga krav på ett nytt hem åt henne och hon fyllde nyss ett år, så det gör för ont i mig att låta henne somna in. 

Så vi söker en ny kompis. Det här blir troligtvis mitt sista par med marsvin, men jag vill njuta av det och ta ett ordentligt farväl av marsvinslivet. Inte låta det sluta abrupt på det här viset. 

Vad vi söker: 

  • Vi letar huvudsakligen efter en omplaceringsgris att ta in och skämma bort, men vi är inte jättekräsna. Finns det en passande gris hos en uppfödare tar vi gärna det också då det är lite halvbråttom.
  • Inte mycket yngre än ett år och gärna inte mer än 2-3 år gammal. Jag vill helst ha dom i runt samma ålder. Jag kan vara flexibel med åldern om det krävs. 
  • Jag drömmer fortfarande om en kastrat. Jag skulle så gärna vilja ha en hane igen en sista gång då hanarna jag växte upp med var så fantastiska och mina bästa par/grupp har alltid varit kastrat med hona, men en hona går självklart bra också. Det viktigaste är att Alice får sällskap. 

Ras eller stamtavla spelar ingen roll. Eventuellt ingen skinny. Hur mycket jag än älskar rasen (jag har drömt om en skinny i åratal) vet jag inte om jag har kunskapen och orken alla dagar att ta hand om en skinny som dom behöver. 

Vad vi erbjuder: 

  • Ett livslångt hem med boende i form av en bokhyllebur med tillhörande hage. (hagen är temporärt nedplockad för att kompostgallrena behövdes till hundvalpen men den återkommer snart, daglig Utevistelse tills dess) 
  • Lillgrisen kommer försäkras i Agria om ingen tidigare försäkring finns
  • En marsvinsvan valp att dela hemmet med och en matte som är hemma hela dagarna, samt en mormor som kommer på besök flera gånger i veckan med extra grönsaker på vintern och maskrosblad på somrarna. 
  • Massvis av gos, bus och grönsaker.

Jag finns i Bålsta och har tyvärr lite problem att ta mig någonstans då jag varken har körkort eller bil och sitter ganska låst med en valp på knappt fem månader, men det brukar för det mesta gå att lösa! Jag har en väldigt hjälpsam bror som förhoppningsvis ställer upp. 

Förutom den här annonsen söker jag efter marsvinssällskap på olika ställen och jag hoppas innerligt att vi hittar en liten gris snart. Alice tog det hela rätt okej fram tills nu på eftermiddagen då jag tror att hon började inse att Tali faktiskt inte kommer tillbaka.. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linisen79
2018-12-18 07:27
#1

Hej! Vi har en marsvinshona som nyligen blivit ensam då hennes kompis dog oväntat förra veckan. Jag skulle verkligen önska att hon fick komma till en ny kompis. Vi finns i Bromma men åker gärna en bit om det är för hennes bästa. Med vänlig hälsning, Lina

Mitchika
2018-12-19 11:46
#2

#1 Hej! Förlåt för sent svar, men jag var iväg och hämtade två honor under gårdagen som nu håller på att introduceras till Alice. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: