Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 598 ggr
OrangeFrog
12/14/18, 8:30 PM

Sjukt marsvin?

Hej! Igår upptäckte jag att mitt ena marsvin, ca 4.5 år gammalt, var väldigt seg, hon reagerad knappt när jag öppnade buren, var helt slapp när jag lyfte upp henne, inga protester när jag klippte hennes klor, hon brukar vara sprattlig och energifylld men nu var hon verkligen helt borta. Ena ögat var väldigt kladdigt och hon nös kladdig vätska en gång (som jag såg iallafall). Hon hade även två klumpar under huden vid ryggraden, runda, platta, kanske 0.5cm i diameter, hon reagerar inte när man klämmer på dem. Hon har ätit och rört på sig sen dess. Imorse betedde hon sig mer normalt, men var också då seg, ögat såg dock bättre ut. Hon har börjat reagera mer på att buren öppnas och att man plockar upp henne, men hon är väldigt lugn, ögat ser värre ut och jag upptäckte nyss att hennes mage är väldigt svullen. Hon har som sagt ätit men hur mycket hon har druckit är oklart så nu har jag sett till att hon druckit ca 1ml vatten via spruta, men detta var nyss och jag tänkte fortsätta tills hon slutar dricka upp vattnet. Hon har inte visat några tecken på smärta. Hennes syster är och var precis som vanligt. Kan detta vara en sjukdom? Vad kan man göra?

Annons:
Ljungåsen
12/14/18, 8:51 PM
#1

Det låter inte alls bra. Hon behöver få komma till veterinären.

Upp till toppen
Annons: