Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 751 ggr
Randomel93
2018-12-21 05:23

Fyrverkerier

Hur reagerar era svin på fyrverkerier? Gör ni några förebyggande åtgärder inför firandet? Mina kommer få flytta in i badrummet. Främst för att ungdomar skjuter tyvärr här på innegården och jag är rädd att en raket ska krossa en ruta här när vi inte är hemma och att det antingen börjar brinna (det hjälper inte badrummet mot) eller att det ska bli så nerkylt så grisarna fryser ihjäl. Badrummet är långt ifrån alla fönster och har golvvärme :)

Annons:
Ljungåsen
2018-12-21 07:48
#1

Badrummet låter som en bra plan om man bor som du gör. Jag bor mitt i ingenstans så här är det inte mycket fyrverkerier. Det lilla vi hör brukar inte påverka dem alls. Något enstaka år har en skjutglad granne skickat upp raketer, men han har flyttat så jag gissar att det blir lugnt även i år.

ThatPie
2018-12-21 15:43
#2

Min syster har lämnat sina i vanliga buren under alla nyårsaftnar de bott hos oss, inte haft något problem. Vi bor ju då i villa på en kulle och har inga närliggande grannar som skjuter upp fyrverkerier, vi har även alltid varit hemma under nyårsafton.

Lillyrod
2018-12-21 17:31
#3

Jag brukar dra ner persiennerna och lämna en radio på om jag inte är hemma. Jag tror det plötsliga ljuset är minst lika illa som ljudet. De flesta djur vet vad eld är.

 Jag har haft ett marsvin som reagerade och blev väldigt rädd av raketer men de andra har inte brytt sig nämnvärt.

Upp till toppen
Annons: