Annons:
Etikettskötsel
Läst 809 ggr
Belleochteddie
2019-01-10 01:48

Skuldkänslor

Jag vet inte om jag lägger tillräckligt mycket tid på mina töser och funderar på om det är bäst att omplacera dem. Jag jobbar extremt mycket och försöker att spendera så mycket tid med dem som jag kan, så fort jag kommer hem öppnar jag buren så dem kan springa fritt lägenheten om dem vill. Jag har massa olika hus och lite leksaker i buren för aktivering som jag byter ut med några dagars mellanrum. Men jag vet inte om detta är tillräckligt. Jag mår vissa dagar väldigt dåligt över just detta och vet inte vart jag ska ta vägen. Vad tycker ni jag ska göra? Är det bättre att omplacera dem? Jag vill ju självklart behålla dem för det är mina älsklingar, men vad är bäst för dem?

Annons:
idadamuffin
2019-01-10 07:26
#1

Om du släpper ut dem och gosar med dem så fort du kommer hem så tror jag det är tillräckligt. De behöver inte ha uppmärksamhet hela tiden och om du ger dem tid varje dag att springa runt i lägenheten och är med dem så är det mer än många gör. Jag tycker inte du ska omplacera dem om de är glada, får uppmärksamhet varje dag och du har ett starkt band med dem. Tycker absolut du ska behålla dem! ❤️❤️

Ljungåsen
2019-01-10 07:41
#2

Dåligt samvete är inte kul. Med det sagt, marsvin har inte ett extremt behov av att umgås med oss människor. Det som de behöver är sällskap av minst ett annat marsvin, ren bur, gott hö flera gånger om dagen, c-vitaminrika grönsaker och sysselsättning. Det absolut viktigaste vi som människor kan göra för marsvinen (förutom att uppfylla de basala behoven) är att ha koll på deras allmäntillstånd och reagera fort när någonting inte är som det ska. Om du uppfyller kraven ovan så har dina marsvin det bra hos dig.

idadamuffin
2019-01-10 07:44
#3

#2 jag håller helt med dig. Om du håller rent och ger dem allt de behöver så mår de bra! De flesta marsvin älskar ju att gosa med oss, men det är inget de måste göra för att må bra :)

Upp till toppen
Annons: