Annons:
Etikettfoder
Läst 898 ggr
kalindas
2019-01-17 12:49

Kan man ge detta till marsvin?

Köper detta och blandar i min hunds mat. Är grönsakerna i den ok att ge marsvin?
Tänkte de kan få lite som godis om de gillar den.
https://www.zooplus.se/shop/hund/tillskott_specialfoder/flingfoder_for_hundar/522175

/Elisa

Annons:
Chinesecrestedlover
2019-01-17 14:25
#1

Med tanke på purjolöken så skulle jag inte ge det till varken hund eller marsvin…

Ljungåsen
2019-01-17 15:29
#2

Håller med #1. Marsvin ska inte äta purjolök.

Anne.K
2019-01-17 15:46
#3

Håller också med #1. Lök av olika slag är inte lämpligt för varken marsvin eller hund (hos hund skadar lök de röda blodkropparna. Man ska undvika all lök som går under släktet allium).

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

kalindas
2019-01-17 16:54
#4

#1-3
Misstänkte detta. Är också skeptisk när det gäller purjolöken till hund, vet inte varför de lagt i det. 🤔Men har för mig jag har läst någonstans att den inte har de ämnena i sig som vanlig lök har och att det tvärtemot ska vara bra för hund…
Får se om jag hittar den sidan igen. Men marsvinen får iallafall inget av det. Tack för svar! 🙂

/Elisa

Chinesecrestedlover
2019-01-17 23:31
#5

#4 ALL lök även ex. tulpanlök är giftigt för hund så purjolök är definitivt inte nyttigt och ska ej ges till hund (eller marsvin).

kalindas
2019-01-18 10:36
#6

#5
Jo, efter jag lade upp detta så läste jag om hund igen och hittade ingenstans där jag trodde mig läst om att purjolök var undantaget. Kom även på att orsaken att jag hade slutat köpa denna grönsaksblandning innan, var pga purjolöken.
Ändå beställde jag en ny påse av bara farten! Börjar starkt undra om jag blivit senil! 😉🤐😃
Ska faktiskt vara så jäklig denna gången och skicka ett meddelande till tillverkaren och fråga varför de har lök i en annars bra grönsaksblandning.

/Elisa

Annons:
Lillyrod
2019-01-18 19:53
#7

Det är rätt. Man ska ifrågasätta felaktigheter.

Upp till toppen
Annons: