Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 922 ggr
Vera Linden
1/23/19, 7:42 AM

Kommer det bli bråk?

På sportlovet ska vi åka bort en vecka och mina marsvin ska passas av en tjej som själv har en hona. (mina två små marsvin är okastrerade hanar). Det ena av mina marsvin är lite dominant och kurrar och vickar på rumpan åt det andra marsvinet dagligen. Så jag undrar om det kommer bli bråk mellan dem om de står i samma rum som honan. Jag undrar också om de kommer komma ihåg mig när de kommer tillbaka? Har haft dom i ca 2 månader nu.

Annons:
Ljungåsen
1/23/19, 9:43 AM
#1

Jag skulle inte ha en bur med två hanar i samma rum som en hona. Brunstar hon under den tiden så ökar definitivt risken för osämja mellan pojkarna. Det är bara dumt att riskera det. Ska kompisen passa dina marsvin så bör hen ha de i olika rum, så långt från varandra som möjligt. Sen hoppas jag att din kompis inte bara har ett marsvin. Det är ett brott mot djurskyddslagen att ha ett ensamt marsvin. Och elakt mot marsvinet. Marsvin är flockdjur och väldigt beroende av att ha sällskap. De kommer definitivt att komma ihåg dig. Jag tar emot omplaceringar, och ibland vill gamla ägaren komma och hälsa på, En gång fick vi besök efter ett halvår, och det var solklart så att marsvinen kände igen sina gamla ägare. De blev jätteglada för besöket.

Upp till toppen
Annons: